Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett24-svenska-vilda-djur
Läst 1801 ggr
heliotropes
0

domherren...

När jag tittade ut i trädgården idag…..vad ser jag om inte en stor och kraftig herr domherre,sittande på rabarberfrö"stolkarna" och åt. Jag har låtit bli att ta bort dessa i år…..visste inte att det var gott för dem!!

Ville ju helst inte se domherren ännu… för den varslar alltid om snöFörvånad…liiiite tidigt är det ju..

Jag hann tyvärr inte få någon bild på den….

Eva // medarbetare på Perser

Anders 50
0

Dom kan dyka upp på konstiga tider här också, lustigt nog är det alltid hanar jag sett. Fast den är ju alltid i närheten, i skogen, och dyker det upp nåt gott frö i trädgården så kan den komma fram.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

heliotropes
0

Det verkar som om hannarna är de som kollar av ev.mathak…de "fjössar" väl sedan hos honornaGlad Både honor och hanar var kvar i "mitt" villaområde långt in på året i år…fast med den snö som kom ned så sent, var ju inte det sååå överaskande.

Hawknestgrove
0

Hmpfh, jag kallar dem DUMherrar…. För de ratar mina solfrosfrön och festar runt på grannens talgbollar i stället…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

heliotropes
0

#3 Det vet du väl…..herrarna vill ha det så fett som möjligt,annars kanske det är för nyttigt…..eller??Obestämd

Hawknestgrove
0

Ja, så DUM jag är hahahaha!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Bjornen
0

En vinter hade jag inte sett en enda domherre men när häggens knoppar började spricka kom massor av båda könen. Att man ofta ser bara hannarna beror nog mest på att de är så lätta att se då honorna är så diskreta i färgen.