Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett28-övrigt
Läst 866 ggr
Hawknestgrove
0

OT. varning för Copycat!

Det har dykt upp en person här inne på Fokus, som dels snott min lilla Avatar, den med den jazzande kissen, fast i litet format och inte rörlig. Dessutom, så har personen  lagt sig till med ett nick, som är snarlikt mitt gamla,  GodzillaH, väldigt likt mitt gamla Gunilla.H. Denna person har inget som helst samröre med mig och vad den skriver är inget jag kan lastas för, då jag inte ens vet vem det är. Ni som är aktiva på andra sajter, sprid detta! Har nämligen en känsla av, att detta är nån som är ute efter härverk…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sukram
0

Tråkigt att sådant händer men nu när du har varnat så är vi observanta på det. Kan inte de som är sajtvärdar kolla IP-nummer och se från vilken användares dator denna copycat är registrerad? Många forum hhar regeln att endast ett alias är tillåtet och bryter man mot det så blir man avstängd.

Puma77
0

Sajtvärdarna kan inte kola men grabbarna på i fokus kan säkert det. Nu har det inte skett ngn incident som uppmärksammat personen ifråga men om det sker så kanske man kan höra med grabbarna.

//Pia

Hawknestgrove
0

JA de är meddelade. Nu har personen bytt Avatar.

Bleenda
0

Har man flera meiladresser kan man komma in med olika användarnamn.

Martin
0

Jag tycker man skall sitta lugnt i båten fram till att det visar sig att personen är ute i onda avsikter. Det finns 120 olika Ifokussajter och jag vet inte hur många tusen användare. Att någon användare har liknande Avatar (numera dessutom bytt) och ett namn som man väl endast med ganska mycket fantasi kan få till ett liknande namn som en annan, behöver ju faktiskt inte innebära något.

Visst kan det vara bra att vara vaksam, men hade jag varit den nye medlemmen (om det inte är att vara ute i onda avsikter) hade jag förmodligen lämnat nätverket ganska omgående efter den här typen av insinuationer.

mvh Martin

Sukram
0

#5 jo man ska ta det lugn. Jag hittar inte ens användaren nu när jag söker (bytte namn kanske?). Men det är ju först när någon skriver med ett snarlikt nman och är provocerande som man kan börja misstänka att det är något lurigt… Jag vet inte om de nanvändare som diskuteras har gjort några inlägg??? Jag tog det frö givet eftersom det framställdes som ett problem.

ANNIA
0

#6 Sukram jo då den finns kvar, men du får söka på alla medlemmar. Den finns inte här inne, gjorde inte det först heller. Har inte varit in på den och kollat vilken sajt den blivit medlem på.

hus-musen
0

alltså nee nu är du lite överkänslig tycker jag..katten är ju inte ett dugg lik din katt, förutom att den är svart. den katten står på alla fyra med rest päls ser det ut som. och angående namnet jag heter hus-musen men det finns oxå en husmusen. det är inte plagiat eller onda avsikter där heller, utan en slump. godzillah är medelm på katter i fokus..

Qui dormit, non peccat

Puma77
0

#8 Personen ifråga har bytt Avatar nu. Innan hade den både samma Avatar utan animation men i presentationen fanns dock den rörliga animationen. Så jag förstår Gunilla. Men medlemen har inte gjort något annat övertramp och vi får hoppas att den inte har såna tankar heller utan vill bara vara en medlem som följer regler och allt.

//Pia

Hawknestgrove
0

Ja här inne får den inte skriva i allafall