Nattfrämmande
Förre natten kom det främmande på morgonsidan i 3 tiden. Både jag och kattorna blev förskräckta när en fladdermöss flög omkring i sovrummet. Lite besvärligt att få ut honom eller henne. Inte lika lätt att flyga tillbaks genom balkongdörren.

Kommer i håg en oktoberkväll i jaktkojan i skogen, vi tog hänsyn till de som inte rökade o gick ut på bron o tog nattblosset, när det kom nogot landade på barbröstet, jag blev nog mer rädd när kompisen skrek till än för fladdermusen, men klart det var väl inte trevligt presis
Stackars lille fladdermus…. Hoppas det gick bra att få ut honom till slut….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Här i huset var det förr i tiden trångt om utrymmet för oss många syskon, så på sommarhalvåret så hade några sina sovrum uppe på gamla vinden. Och då kunde man ofta få sällskap av fladdermöss som flög fram och tillbaks i taket. De kom ner vid murstocken och tog sig en flygtur genom de öppna ventilerna mellan rummen. De håller till där uppe än i dag, och ibland kan man se nån hänga i en träbjälke uppe i taket.
Trevliga djur, tycker jag.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
..det tog nog ett tag innan din och katters puls gått ner efter utsläppet. Fåglar har jag fått in ibland men ingen fladdermus.