Bockjakt
Var idag ute på bockjakt tillsammans med en kändis från denna sida. Det var första gången som grabben min var med och han verkade att trivas gott. Nu blev det förvisso inget fällt vid detta tillfälle, men det var en mycket trevlig dag i skogen där vi gamla gubbar kunde sitta och dra lite roliga historier och låta oss smaka av all medhavd fika. Vad jag kunde se så hade andra varit framme och dammsugit området på bär och svamp, men det fanns glass på macken så vi blev ju inte helt lottlösa! Vill på detta sätt framföra ett stort tack för en mycket trevlig dag i skogen!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Ja det var bara roligt att ha er med, om jaktlyckan var dålig det vet ja inte vi såg djur o konstatera icke skjutbara djur, rätt komiskt vi har en liten damm i byn, vad sitter inte i den en häger, ja det var väl någon groda som fick släppa till livet.
Men det blir säkert fler gånger o kanske ett fält byte, Så du Mikael stöt på farssan han behöver komma ut i friska luften, det är ett aldeles utmärkt sätt o ladda baterierna
Det verkar som att det är fler än jag som värderar den sociala samvaron högst när det gäller jaktutövningen. Kan det ha med stigande ålder att göra ? Jaktlyckan spelar en mindre roll nuförtiden än den gjorde när man var yngre.
Därför är harjakten min favorit, då kan man sitta vid elden en stund och prata skit medans hunden jobbar med haren, och det är ingen risk att drevdjuret störs av lite prat i skogen. Och när man blir sugen på att försöka få se haren så är det bara att försöka hitta ett bra ställe att passa på, för drevharen finns kvar i marken och har inte störts av oss. Men det gäller då att ha en duktig hund och inte en "stöveltorkare"
Annat är det med rådjurs och rävjakten med hund. Då bör man hålla tyst i skogen om man vill ha drevet kvar på markerna.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Det var jätte trevligt i skogen! Nästa gång kanske vi fäller ett byte.
BullensPilsner korv var jättegott! P.s. tack för kepsen, nu har jag en till nästa jakt…
Mikael

#3. Nu skall du inte avslöja riktigt allt, man måste ju vara hungrig när man kommer hem också, det var trevligt o ha dej med ung o nyfiken på vår natur.
du vet var jag fins så hör av dej när du känner för en tur ut igen.
Ja du mikael nu gör jag mej klar för ett pass i skymningen, gå o lägg dig i tid så du orkar med skolan så hörs vi av.
Mvh Nore
Tack för en trevlig jakttråd!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

#3. Ja du junior det blev ingen bock men en stor grävlinghanne, sen fick jag fota älgkon som vi såg spåren efter, det var nog tur du var hemma i går knotten var så elaka i gårkväll.
Jaha du jag satt på det där flisupplaget du vet vi talade om hihihi
Bullens pilsnerkorv är kanon när man är ute i naturen.
Nore: Få se foto på älgkon då.
Såg för övrigt själv en grävling för första (tror jag?) gången i vilt tillstånd häromnatten, sprang över en motorväg. Gick snabbt, men måste varit en grävling, för annars vet jag inte riktigt vad det kan ha varit.
mvh Martin

#7. jovist skall du få se älgkon om bara jag o dessa sladdar o datorer kommer överens
nore, har du inte en sån där liten kortläsare? de gör det superenkelt att föra över bilder till datorn från kameran. Sen, så kan du ju lägga in bilder i inläggen, så det är ju inte där skon klämmer.

Ja du vi fixar det snart, dottern är på väg hem, hon lär gammelgubben

#9. Hihi den lilla manick som jag hittade satte i kort o sladd, sen blev det något konstigt, tryckte på något o teksten kom upp nu är kortet raderat, men hitta inte dem i datorn på mina bilder. Satte i kortet i kamera o där visade det också tomt.
Helvete också jag hadde kort där som var på djur som inte många har, skall prata med grannen om han kan hitta korten på detta speleverk.
Shit Nore. Ta du hjälp av dotra, så du lär dig att föra över och INTE radera förrän du vill själv. Men har den kopierat över till datorn, så finns de där. JAg har en mapp som heter osorterat, där väljer jag att lägga in alla nya bilder. Då kan jag döpa dem och ta bort dem jag inte vill ha och flytta över dem till egna mappar sedan. HAha, vilka egna mappar, har ju tappat bort hälften av de egna mapparna när Hårddisken knäcktes av åskan…..

#12. Nu har expertis varit o kollat på datorn, jag får säga jag är jäklig på att gömma kort, han kom o sa det fixar vi snart, o snart har inte inträtt ännu, så är det med det, jag får väl joksa lite i datorn så kanske de kommer fram, hihihi det är fantastiskt vad data är bra
Ja de brukar lägga sig bland "mina bilder". Så de är nog inte så långt borta, ska du se. Du får ta och kolla i utforskaren, och sortera efter datum och jpegfiler. Då blir det lite lättare. För du behöver ju inte leta bland textfiler