Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett22-ute-i-naturen
Läst 1974 ggr
Alexej
0

Vad är detta?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En av mina katter kom med en ? i munnen. Den var tjock nästan som en finger och minst 10-15 cm lång. Först trodde jag att den blödde men när jag lyfte upp den "sprutade" den ljusröd vätska ur sig.

Vet någon vad det kan vara?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

Huvva! Hoppaas nån som är duktig på insketer svarar dig. Någon stor svärmare av något slag i alla fall!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

heliotropes
0

Det ser ut att kunna bli en Vanlig träfjäril cussus cussus av denna häftigt stora larv…..Glad

Eva // medarbetare på Perser

Sukram
0

Cossus cossus, annars håller jag med HeliotropesFlört den gör ganska stora hål i träd vilka utnyttjas av vedskalbaggar när fjärilen har flyttat ut. Sälg är ett av favoritträden för den.

heliotropes
0

#3 Okhej då….Skrattande rättstavningsprocesson i hjärnan fungerar inte alltid..hehe!

Eva // medarbetare på Perser

Anders 50
0

Jag körde över en sådan med gräsklipparen för ett tag sen. Fick se den för sent för att hinna stanna. Den var säkert 10 cm lång.
Men nu vet jag vad det var för en figur i alla fall.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Alexej
0

Tack för alla svar!

Hittade nu en bra sidan med "kryp":

http://www.entomologi.se/index.html

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

Kul att du fick Hjälp, Alexej! Och tack för länken! den är bra!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....