Ett himmla liv !
I natt vaknade jag av att lyset tändes på gården..jaha tänkte jag,någon tänker ta min 4-hjuling så jag öppnar dörren lite försiktigt och hör ett väldigt slammer ifrån diskbänken bakom hörnet(diskar ute för jag har inte fått köket än) och smyger dit..vad ser jag!! Jo två stora grävlingar som försöker få ner en kastrull med ärtsoppa som min dotter ställt dit.Sedan sprang vi åt varsit håll. Visste inte att de kan springa så fort dom ser ju ganska klumpiga ut.:)
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Oj där tog du dem allt på bar gärning;) Det var inte 4-hjulingen som de försökte stjäla utan ärtsoppan *fniss*
//Pia
Skulle ha sett roligt ut ifall dom dragit iväg på 4-hjulingen
kan se dem framför mej.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Historien påminde mig om en sak som hände för många år sedan. Jag bodde på landet i ett tvåvåningshus. På natten vaknade jag av att det lät på övervåningen. Vi använde inte övervåningen så mycket eftersom det var orustat där uppe.
Efter mycket funderande och med ganska hög puls fick jag sambon med mig upp för att försöka lista ut vad det var.
Väl uppkomna smög vi in i rummet varifrån ljudet kom. Mitt på golvet sitter vår katt och käkar på en stor bit älgkött. Saken var den att eftersom det var förhållandevis svalt där uppe ställde vi köttet där för att ta reda på det dagen efter. Sambon hade på dagen hållit på att byta en trasig fönsterruta i en av de små garderoberna som fanns på övervåningen och hade därför låtit stegen stått kvar utanför fönstret.
Katten hade alltså klättrat på stegen upp hela vägen till våning två för att få sig ett skrovmål. Snacka om att vara försigkommen. Tilläggas bör att hon fick äta så mycket hon ville av den köttbit hon börjat på så hon blev både mätt och belåten.
Smart katt! och kul med grävlingarna! Ärtsoppa? Kul, det ska jag tipsa sambon om, att han kan gillra grävlingfällan med……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....