Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett28-övrigt
Läst 1225 ggr
aase-andersson
0

Djurpratare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi ska på lör träffa en dam från Töreboda och hon ska få prata med våra hundar, vi behöver lite hjälp med vissa saker som vi helt enkelt inte förstår.

Min förra chef var en sådan med men han bor väldigt långt bort nu.. han träffade karelar tiken vid 8 mån ålder och utan att jag var med hade de ett snack.. när han kom in så frågade han om vi hade problem med inkallning, inte jag sa jag men sambon.. då skrattade han och sa det att han inte ska skälla på henne när hon väl kommer..stod där som ett ? men kom sen ihåg att hon smet för 2 vecor innan han pratade kl 23 på en klar vår natt när åkrarna var fulla med häckande och flygande fåglar i tusental och 3 dm vatten….. i kostym och 4hjuling letade han efter henne ville ha tag på henne innan hon gjorde någon illa… efter 2 tim kom hon och han fick lite tag om nackskinnet och skällde så hon smet igen.. då kom jag från andra änden och ropade STANNA och det gjorde hon och jag fick tag på henne för jag hade koppel… så nog tror jag på att de kan.

Så vi ser fram mot detta möte…

Anders 50
0

Verkar intressant. Det skulle vara kul att veta vad hundarna har att säga, och varför de gör si och så..

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Nore
0

#0. Välkommen till rätt sida av värdenFlört Hon fixar det säkert men jag tror inte riktigt på detta, men ni kommer må bra o hunden också hoppas jagObestämd.

Kör försiktigt det har opserveras gris på vägarna runt hova o töreboda

[Norum]
0

Tror inte man kan prata med djuren.. Däremot kan man säkert tyda tecken och beteende.

Hawknestgrove
0

Ja, jag är väldigt skeptisk. En del är, tror jag, bara ute för att sko sig på andra människors olycka. Ungefär som homeopater. Tror inte för fem öre på dem. Mumbo-Jumbo….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

heliotropes
0

Jag kan bara prata för mej själv. Jag har levt med katt hela mitt liv och jag har djup studerat deras beteende, jag kan säga idag att jag tyder katterna väldigt bra,lika som dom tyder mej väldigt bra.

Jag har fått lära mej att så att säga "nollat" mina tankar,för dom läser av mej väldigt lätt,ex.när jag ska duscha dem som inte riktigt vill,(jag har ju perser som är i behov av mänsklig pälsskötsel.) Jag får lov att tänka på allt annat utom dusch,då går det bra,men råkar jag tänka dusch så gömmer dom sig lite halvseriöst för de blir väldigt glada och lyckliga efteråt som rena,svansen i väderet.Glad Ibland tror jag faktiskt att de är telepatiska.

Detsamma gör jag för kattens skull när man fått tagit det svåra beslut för någon avlivning,och det har man ju inte kommit ifrån under alla år med katt.

Jag känner en som pratar med djur och hon kommunicerar med just bilder. Själv är jag väldigt öppen för just detta. Jag tror att vi människor bär på olika känselfaktorer.

Eva // medarbetare på Perser

aase-andersson
0

ja så upplever jag det med. när jag ska förmedla att jag gillar dom brukar jag tänka värme och kärlek. men vad är bilden för kärlek till en hund inte ett hjärta precis det är mänskligt.

hon som pratar kommer upp hit till en "by" nära oss så vi behöver inte åka långt som tur är…

Bleenda
0

Visst kan man "prata" med djur. Tyvärr var det ganska inne ett tag och det dök upp oseriösa med jämna mellanrum. Därför är jag lite osäker om jag träffar på en äkta eller oäkta "djurpratare"

Men det finns äkta. Vi människor har fler förmågor än vi är medvetna om. Och barn har en förmåga innan dom börjar förtränga att dom ser och hör saker som inte riktigt hör till vardagen.

Nore
0

Talade med en dam för några år sedan om en hund som jag hadde, det var så att jag hadde viltspårkurss o där vad det en som hadde varit hoss denna person som kunde tala med hundar tillomed legimeterad o var utbildad på detta.

Det börgade att hon frågade mej lite om min hund o varför den betede sig som han gjorde, det var så att ville inte gå till främande folk o när de minst anade det så lyfte han på benet o pinkade på dem kvinna o eller man hadde ingen betydelse alls han var mycke dominant nämligen en bestämd herre husse o matte stod över honom i rang men ingen annan.

Efteråt fick jag reda på då när denna person talat med hunden, att hunden var olycklig för att han inte fick springa lös o vara fri o få utlopp för sina känslor, så att han avskydde vatten, nu vad det så det var en god hund på drev o all jakt o var fullkomligt vattentokig.  detta kostade 600kr o denna person fick kvitto på att det var betalt, hunden pinkade på dennes fötter o gick därifrånSkäms

[aspie]
0

#8 ha ha ha, det var ju faktiskt riktigt roligt, om jag nu förstod det rätt förståsObestämd Alltså att hunden pinkade på hennes fötter och gick, menar jag.

Hawknestgrove
0

Haha, ja det sa ju mer än tusen ord…. 5 poäng till dig Nore!

Nore
0

#10. Men det var inte jag som pinka på föterna, utan hundenGlad

Hawknestgrove
0

nä, men du berättade! Ok, 5 till dig och 10 till vovven då!

aase-andersson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jo nog kom hon med lite saker som gjorde att man fattade att hon verkligen pratade med dom…

vår karelartik vill ju inte jaga älg om dom inte är sura och griniga. hon följer inte dom långt utan ger tapp. Hon har blivit sparkad första året sa hon.. ja det misstänkte vi ju och hon har ont i nacken och vill inte dra huvudet bakåt. och det har jag märkt när jag masserar dom. izza var ledsen för att hon inte får jaga lika mycket som förrut och att grimm tar mera tid. spolingen..hon får ju inte lika mycket tid i skogen med husse utan jag tar henne och släpper på älg..

Så en kiropraktor är kontaktad..

Jas den lilla terriern talade om att han är störst bäst och vackrast vilken terrier är inte det då. men han sa att han har ont i högerbenet sen i somras när han rullade på marken..ja rullade efter han sprang framför 4-hjulingen och blev överkörd!!!!  så det blir det samma med honom.

Grimm karelar hanen han tycker att han bestämmer och han vill klättra i rang.(å det vet vi väldigt väl) och han vill jaga björn för han sa att de luktar så gott och är roliga att springa runt.Han är en av de få karelare som klarat björnprovet i Junsele…. han tycker älg är tråkigt men jagar väl det husse vill. och han blir lätt uttråkad  (jo då det vet vi)

Taija rysstövaren var bara lugn och timid visade en bild på en brun hare och det var det byte hon fick helgen innan. älskar att springa fort och mycket. skulle inte dö som de andra om hon inte fick jaga bara hon fick sova i soffan (jo soffan älskar hon)

vi berättade ju aldrig varför vi var där, men fick svaren utan att fråga.. nja terriern som jagar bilar kunde inte förstå varför han inte skulle det…de var ju så roliga….

Bleenda
0

Det är häftigt, det där.Glad

Nore
0

#13. Hur mycke hadde du talat om innan ni gick in på hundar, du får ursäkta det där passar vissa hundar o ägare o inte mej eftersom det är folk som helt änkelt vill käna penninger på ett lätt sätt

Puma77
0

Min pappa och dem hade kontakt med en tjej som höll på med healing. Hon kunde även tala med djur men höll inte på med som yrke då det blev mycket som det var. Men hon pratade med pappas och dem. Lite läbbigt gentligen för saker som ingen annan visste berättade hon allt. Hon bodde då flera mil från oss så hon hade aldrig varit hemma hos min pappa och dem men kunde återberätta hur det såg ut.

Hunden vi hade då berättade saker också som hon inte kunde veta annars.

Tyvärr så gick även denna tjej in i väggen, då hon hjälpte så många andra hamnade hon själv i sista hand.

//Pia

heliotropes
0

#13 Hoppas nu att dina vovvsar blir bra ifrån sina krämpor.

#16 Jag tror inte att vi menar samma,men jag är inte säker. Den djurprataren som jag känner till fick sluta pga.Ms. Denna var anlitad över hela Sverige främst till travhästar. Kanske är det så att ..är man inte "fullutrustat hel" på det mänskliga planet kanske man har en utvecklad "känslighet" för annat !??

Eva // medarbetare på Perser

Puma77
0

#17 nej det är inte samma. Hon jobbade med människor egentligen men hade även kunskapen att prata med djur.

//Pia

aase-andersson
0

#15 vi pratade ingenting med henne innan. Det ordnades av en annan tjej som inte kände oss ens. Därför känns det trovärdigt.

jag förstår din skepsism… min sambo var sådan innan med, men nu förstår han.

Anders 50
0

Ofta är man skeptisk till saker och ting som verkar övernaturliga.  Och att en del människor har en speciell förmåga att kunna se saker, ta emot och förmedla budskap eller utföra gärningar, tror ju gemene man bara är bluff. Jag har själv varit väldigt skeptisk till mycket av det övernaturliga, men efter vissa händelser så har jag tvingats ändra mig.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!