Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett: 22-ute-i-naturen
Läst 1523 ggr
Staffan
0

Naturens krafter!

En av mina stora passioner är naturens krafter.

Ju hårdare det blåser, ju mer det regnar eller snöar eller åskar, desto häftigare upplevelse. Snubblade nyss över en film inspelad av en själsfrände i USA som placerat sig på på en plats dit ett kraftigt regnoväder är på väg.

Offra gärna några minuter på att kolla på filmen och ge inte upp förräns du sett hela. Regnet (och vinden) tilltar om man säger så…

>> Länk till filmen hos VideofeberLänken öppnas i nytt fönster 

Cool

// staffan

Martin
0

Ganska mäktigt Cool

mvh Martin

Lisbeth
0

Jag älskar när det åskar och mullrar. Det finns inga fel väder bara fel kläder.

Christina
0

Fast det är INTE kul när blixten tar ifrån mig internetförbindelsen gång på gång……..

Faxlin
0

Jag bara hatar när det blixtrar och mullrar. Blir livrädd faktiskt. Konstigt att inget av mina djur är rädda.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

montax
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Forsande vatten är också mäktigt. Otroliga krafter.Förvånad

Fotade vid Hylströmmen i Hälsingland igår kväll.

Denna är tagen efter solnedgången under det som kallas blå timmen. Fyra sekunders exponeringstid.

johan
0

#5: Vilken fantastisk bild!

Jag gillar också hårt väder. Att sitta på fjällen och krypa in så långt det bara går i Goretex-jackan när det blåser är rogivande på något sätt. Det är som att blåsten tar alla beskymmer med sig.

Vi paddlade forsränning för ett tag sedan. Då får man också en idé om vilka krafter det finns i vatten, trots att vi bara körde i fjantforsar.

Mvh // Johan

Borgarn
0

Kul film, men irriterade mig på han som skulle prata hela tiden Fundersam

Staffan
0

#5 montax

Vilken härlig bild, den har du verkligen lyckats med!

Mvh // Staffan

montax
0

#6 och #8  Tack så mycket! Glad

Det var riktigt kul att stå mitt ute i Hälsingeskogarna och plåta sent på kvällen. Släckte man ficklampan kunde man se en fantastisk stjärnhimmel, inkl bandet som är Vintergatan.  I Stockholm kan man ju inte se så många stjärnor pga ljusföroreningarna.

Staffan
0

Ännu så länge har vi inte sådana här åskoväder i Sverige men det kanske kommer det också….

>> Länk 

// staffan

Martin
0

Coolt!

mvh Martin