Hur knäpp får man vara?
Jag kann inte sluta undras hur fånig får man egentligen vara utan att någon sejer åt dig?
I det här vargreviret har det gått med 6 - sex- sex hundar och många tycker synd om hundägaren.
Det är ju hundägaren som skall bestraffas -inte vargen-inte. Det är ju misskötsel när man släpper en hund i ett område omtalad som vargrikt. här måste man fram med mera enn böter åt hundägaren tycker jag
http://www.nwt.se/ArticlePages/200809/25/20080925223502_437/20080925223502_437.dbp.asp
Ingen dum ide.. och alla bönder som fått sina djur dödade av rovdjur ska få straff för att de hade sina djur utomhus.
Obs!.. ironi.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

#1. Tycker du inte att bilister som kör på en älg rådjur o annat vilt skulle bli av med körkortet o kraftiga böter förståss
OBS IRONI
Detta är riktat till anonym Tjej, eftersom jag pm,at dej om detta, presentera dej o vi tar dej på allvar
MVH Nore
Det är för många oansvarliga hundägare helt klårt.
Lagen gör att man hur lätt som hälst får släppa sin hund, även om man är medveten om att hunden går strakt i vargkäften.
Till dom som inte använder hund i näring så skulle lagen göras hårdare. Ägare som har hund för nöye och meddveten riskerar hundens liv när dom släpper i vargområden skall gis bestraffning.
Sellan hör jag om bekannta av mig som tappar sina hundar. Dom vet vad som gäller. Jag börjar bli pist av att höra om hundar som dräps av varg. Det är oftast hundägaren som är mördaren
#3 Mördare kan man bara bli om man avsiktligt tar livet av en annan människa i strid mot landets lag. Inte en hund, hur du än vänder det.
#2 Ja "konstigt" vad många anonyma som dyker upp……
Ja jag håller med om, att det är alldeles för många folk, som är totalt anonyma här. Gillar jag inte.
Men jag påpemkar än en gång, att dt finns utrymme här ine på Fokus, att starta upp en rovdjurssjt. Gör det, snälla! Jag börjar bli less på att se dessa diskussioner!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#5 Håller med. Det leder ju inte någonstans. Ibland undrar man om inte meningen med vissa trådar är att ställa till bråk ? Och att inlägg görs av samma person med olika namn. Dumt nog man ju ibland inte låta bli att kommentera, hur tokigt det än är.

#5.6. Ja ni blir trötta på det ena o andra, jag tycker ni skall göra en lista som inte passar era debatter, undrar om ni viker undan i debatter i era jaktlag också när det gäller rovdjur, jag har många smålandsjägare som kompisar, men det är konstigt de vågar tala om problemen på deras marker o possetiva grejer.
En fråga är från mej, när räknar vi bort rovdjuren från svensk natur, hur går det då med utbildningen i skolan är den falsk när de undervisar att det fins rov i våra marker.
Jag vimsar inte runt utan står för mina åsikter när det gäller rov, som jag alltid sakt på grannkommun får de gärna vara bara de håller sig där också.
Nu fick ni väl stora skälvan, hoppas ni inte tog skada av verkligheten
MVH Nore
Jag vimsar inte runt Nore, men jag tjatar fortfarnade,om att varför i himlens namn kan inte ni som är debattglada i denna fråga, öppna en alldeles egen sajt just rörande dessa frågor.
Vi räknar inte bort några rovdjur, vare sig i verkligeheten eller här inne på sajten. Men när det gång på gång upprepas, att diskussionerna inte leder till något, dvs, den ena åsikten står emot den andra hela tiden och det bara blir träta, då är jag helt enig med 890-3. Man kan undra, om vissa trådar faktiskt skapas enbart för att det ska gnatas.
Har en gång, med mindre lycka förbjudit allt vad rovdjursdiskussioner är, men det var inte heller hållbart.
Skärp er!
Gunilla, Sajtvärd.

Det jag menar är att våra rovdjur hör till denna sidan, hur obekvämt det än är, du går ut o tycker vi skall starta en sida enbart med rov, hur skulle det se ut om vi råkar skriva något som tillhör så kallade er sida, det funkar inte.
Jag har tjatat om dessa anonyma debatörer, vågar de inte stå för ett inlägg, så blir det inget inlägg på sida punkt slut, o det är något för er tvillingskälar att lösa, för när man läser ett inlägg så om man ser vem det är så är det många gånger onödigt o svara när det är ett inlägg som bara är till för att skapa osämja. Jag vet att du saitvärd har varit inne på det också men det har inte blivit den regel än.
så jag tycker ni tvillingskälar skall ta ett allvaligt snack om detta.
Nore
#7 Jag debatterar gärna rovdjur, men Nore, när du ser sådana här trådar som bara, enligt min mening, är ute efter att skapa dåligt debattklimat här på sajten, då tycker jag inte att det leder nån vart.
Däremot sakliga debatter utan påhopp, vi har faktiskt haft några sådana, medverkar jag gärna i, och har så gjort. Men debatter som efter 10-15 inlägg tvingas låsas av sajtvärden tycker jag är meningslösa.
Och sådana formuleringar och antydningar som du gör i ditt inlägg (#7 ) tycker jag inte bidrar till en lugn och sansad debatt.
Med önskan om sakligare och sansade debatter.
890-3

#10. o dessa debattinlägg skulle försvinna om alla var tvugna o visa vem de är, som det är nu kan de kalla sig var de vill o göra sådana här inlägg för att iritera, så bort med alla annonyma.
Ja, problemet är, att anomitet är något, som jag inte gillar, men inte kan göra något åt. Ärligt talat, jag vet ju ine vad som egentligen är sant……
#0 Hejsan Farscken! Har du bytt användar namn.
Ja mina misstankar finns om viss sorts folk. Så nu låser jag den här tråden och vidtar andra åtgärder dessutom