terorrkråkor!
Läste något kul i tidningen igår!
Ett kråkgäng terroriserar området kring katolska skolan i Bergen. Fåglarna kastar sten så att fönster krossas och folk får stenar i huvudet! Lite hitchkock-stämning alltså….Nu var det inte fanatiska protestantiska kråkor det handlar om, enligt tidningen, utan även den icke-katolske organisten hade blivit prickad med en sten i huvudet….
Ingen visste riktigt hur det går till när kråkorna kastar sten…Ornitologer trodde att kråkorna trodde att stenarna var musslor som de tänkte krossa och sedan äta…..
Vad tror ni?
Hmmm…kråkor är smarta. Inte skulle de upprepade gånger ta fel på sten och mussla? Slöseri med energi och tid funkar inte i naturen. Jag tror att det kanske från början var ungkråkor som tog fel. Sedan upptäckte de att det var fel men tyckte att det var kul med all uppståndelse och fortsatte…även lek förekommer i naturen!
Hur som helst lät det kul, (ja, fantasifullt iaf) utom möjligen för dem som råkar ut för terrorkråkorna. Säkert slutar de sen, hoppas de får vara ifred…
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Ja det låter onekligen mysko men inte tror jag dom tar fel..dom kanske är ute efter några som varit dumma.
Dom kastar ju kottar på katter och drar dem i svansen!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
HAHAHA, låter ju väldans roligt! Du har möjligvis itne länken till tdningsartikeln? Eller åtminstone länken till tidningen? Då kan man kanske få fram det! ÄVen namnet på tidningen kan vara en vägledning!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Hihi,
ja de kanske är ute efter hämnd!
Jag läste det i Vimmerby tidning igår lördag och de anger som källa TT-NTB
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Ok, då ska vi snoka!
Visst är kråkor smarta ! Har ni inte sett filmen på TV när de drar upp fisklinan ur hålet och knycker betesfisken när det är isfiske.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Neej..den filmen har ja inte sett men skulle vilja. Dom är mycket smartare än vad man tror.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.