Slog ihjäl valp..
med vedträ…En man från min by (vet ej vem ännu)…Trodde han slog ihjäl sin valp med vedträ, å lämnade den i skogen..Valpen upphittades sen irrande ute på morotvägen, där någon fångade upp den, å körde den till polisstationen..Valpen veterinärundersöktes inga fel upptäcktes..Polisen hittade ägaren som förklarade att han pga av hans livs-sitution nu så hade inget val, å inga pengar till avlivning hos vette…Fy f*n………Idioter..Detta stod i gårdagens HT…. Vet ej hur man länkar,,,…………../catfoo
http://www.ht.se/parser.php?level1=1&level2=1&id=102419
Här kommer länken catfoot jag kommer att kommentera det här senare.
Från Cuyo
FY F……….N!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ja, det gick inte att läsa hela artiklen, men det räckte. Tack båda för detta att ni tog upp det.Vilket får mig att hålla med Cuyo i mycket, varför ska det kosta så mycket med avlivning? Själva sprutan kostar inte många kronor. OCh tiden är ju inte heller lång. Visst kostar lokal material osv… Men nog kunde de av rent humanitära skäl kunna göra avlivningar billigare.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

#0. Det stod inget om ålder på valpen, en dålig repotage o inte hela sanningen utan skrivit för att bilda rubriker.
#4. Du har jägarexsamen gunilla, vad står det om avlivning av djur av mindre art, ett slag mot bakhuvudet vid en snabb avlivning.
#1. jag håller med dej om att det kostar för mycke med avlivning, o sen vilken ångestblandad stämmning, fy sjutton, det här med åka till vetrenär o avliva är verkligen för många en svår utgift, det har vi blan annat sett på alla utkastade katter i vårt sammhälle.
För det skall väl inte vara så att om man skaffar ett djur, nä din inkomst är för låg så du har inte råd o kosta på en avlivning, nä då är vi ute o sneseglar riktigt, men det är viktigt att en avlivning skall ske humant.
Hej Nore jag måste få tilläga en sak i ditt inlägg,för det första var har åldern med det här att göra att man slår ihjäl en valp,och för det andra så tycker jag inte att man ska skylla på ett dåligt reportage,för man gör inte så här sen för man vara fattig eller rik men att bära sej åt så här mått djur som inte kan försvara sej tycker jag är under all kritik Nore,det finns humanare sått i så fal och det vet ju du som jägare,så jag tycker inte vi ska förfara dom som går ut och gör det här på sina djur,för jag tycker djuren har lika stor rätt som vi människor att leva för inte vill vi att någon ska slå ihjäl oss med ett vedträ?
Hej Cuyo

#6. Ja du mogge, kan hålla med dej i det fallet att så gör man inte, man tar inte ett vedträ o slår igäl valpar, men det är helt legalt o kasta ut kattungar efter vägarna för att svälta igjäl, sen att det fins folk till allt, att bli igjälslagen med vedträd eller stekpanna är väl ingetsom någon önskar eller hoppas. jag som jägare vet nog hur man ser till o avsluta liv snabbt, snabbare än en vetrenär tillomed o billigare också, det har man ju märkt eftersom folk kommer o säger du som är jägare kan du skjuta fem katter hoss mej för de är i vägen. Så kära debatörer är verkligheten i vårt land.
Sen att han som försökte avliva valpen men misslyckades har gjort fel o skall givetvis straffas.
Man måste väl veta att djur behöver veterinärvård i bland.
Menar när man skaffar ett djur. Då ska man bannemej ha råd att avliva djuret på ett humant sätt.
Jenna:(
Ja, när det gäller hundvalpar, då vet jag inte, när det gäller katter, så får de itne vara äldre än 14 dagar.
Hur som helst, så är det som den här personen gjort helt fel. MEn jag kunde inte läsa artikeln, vilket itne fritar mannen. För om jag fattad det rätt, så kvicknade den arma hunde till och tog sig fram till väg, eller liknande? Vilket omöjliggör att valpen var så liten.
Sen rent opartiskt, en avlivning rätt gjord av en jägare är inte inhuman. Rått sagt, när du hör smällen, är du redan död. Att tex avliva en jakthund hos en vet är mer ångestfyllt för hunden,än att gå ut i skogen på jakt, vilket den tror hela tiden. OCh den dör mn inet vet om, är inte grym. Att sen folk, som du säger Nore, gång på gång ber dig om att du ska avliva katter, där kan du faktiskt börja ryt arill. Säg åt de j***a att de får ta och kastrera sina katter! Så slippe de att tjata på dig om avlivning! Tom Janne har fått folk att ändra sig då han börjat tala om, att han tycker det är slarvigt och otrevligt, att han ska bli anlitad. Ok, jag vet, att han gör det snabbt och smärtfritt, men han börjar bli less på at bli anlitad.
MEn nu sk vi inte glida från ämnet, hunden. Som Jenna säger, att skaffa sig djur är idag ett stort ansvar, rent ekonomiskt. Men som sagt, sprutan kostar kanske något över 100 kr. OCh det tråkiga är, att momsen är en femtedel av hela priset. Men något att tänka på, när man skaffar sig en valp!
Och är det en Hoppsanvalp, så är det ännu slarvigare……..

#10. Du får ingen avlivning under åttahundra på blå sjärnan.
Ja mäniskan är det största rovdjuret..
Och som denne man ursäktar sig.men dålig .ekonomi.Jag tycker inte det finns någon ursäkt mot sådant beteende.
Lena.P är jag i verkliga livet.

#12. Nä jag håller med dej om dålig ursäkt är inget förmildrande på något sätt, det är likadant när äldre snattar i sin butik, jag hadde inte pengar till detta, likadant när ungar snattar i butik, men då är det dålig uppfostran.
Men från börgan var tanken rätt, men blev fel i slutändan,
Blå stjärnan, ja…. Men det finns andra altenativ. OCh ta de så mycket, även om man tar med sig den döda vovven? Hutlöst…….
har man inte "råd" att göra en human avlivning har man inte "råd" att HA djur heller……
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

#15. Det var ord o inga visor det, kaxiga Magi-cat. De kanske hadde god ekonomi när de skaffade djuret, men helt plösligt gick det utför med den, så då är det till att omyndigförklara denna person som har djur o dålig ekonomi.
Hur många är det som har sina katter oförsäkrade tror du, du är väl inte en av dessa kan jag förmoda med din goda ekonomi eftersom du är kattägare,
Nej god ekonomi har jag aldrig någonsin haft, tvärtom. Men katter har jag och försäkrade är de. (Förresten täcker inte försäkringen avlivning) Och jag står fast vid detta, har man tagit sig an ett djur så ska man sörja för det från början hela tiden till det humana slutet,. Man tar inte farväl av det liv man tagit i sin vård genom att ställa sig och banka med ett vedträ. Någon lösning finns alltid. Det är med all sannolikhet INTE så att mannen ifråga behövt lida svältdöden själv om han låtit avliva valpen på ett sjysst sätt.
Sedan kan jag tycka att kostnaden för avlivning är för hög. Vore den lägre så - kanske - dessa fall inte skulle behöva uppkomma. (Men säker är jag inte. )
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Nej och det är heller inte så, att Nore försvarar detta vidriga betende, som beskrivs.
Så ni har rätt båda två.

Usch vad hemskt.
Blir så arg när jag hör talas om detta.
Min hunds moster tror jag det är vart lämnad kvar fast bunden i skogen och dog.
Den var på foder hos en vän till ägaren.
Så en dag när ägaren läste sin tidning så såg hon sin hund ligga där.
Hon ringde genast till polisen och till slut kom det fram att det var henne.
Innan hade fodervärden ringt till ägaren och sagt att hunden var dålig, så hon fick ta bort henne akut, hos den och den veterinären.
Åh att hon skulle skicka papper på detta.
Så ägaren tänkte väl inte mer på detta.
Hon är självklart polisanmäld och utredningen pågår fortfarande.
Detta hände i december har jag för mig.
Usch vad jag avskyr vanvårds människor.
// Liinda
Otroligt…. OCh när man ändå är fodervärd och antagligen har avtal med hundägaren. Tvi vale!

Japp dom var vänner kännt varandra länge.
Enda orsaken att hon åkte ut på foder var för att hon inte trivdes med alla grabbarna.
// Liinda

Jag tycker hela denna människan stinker ont…Vad än du skriver Nore finns ingen ursäkt för denna mans beteende..Han har gjort ett stort fel, hoppas han får ett rejält straff…