Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett22-ute-i-naturen
Läst 1579 ggr
Hawknestgrove
0

Detta är sanslöst.....

Det ÅSKAR!!!!!!!!!!

Så god bajs, som flugan sa för i kväll!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

LiindaH
0

Åskar :O

Hoppas det inte börjar här, för då kommer jag få en hjärt attack.
Ligger på 8 våningen :O

// Liinda

aase-andersson
0

Ja här med åskar det… helt otroligt och ett fint norrsken med det.. och igår blåste det så träden var som plocke pinn…

men det är hösten va.. kunde tro det var november. men det är varmt med..

Anders 50
0

Min kollega fick det mesta av sina elprylar pulvriserade i onsdags. TV Tv-boxar, telefoner, datorer, fax, micro, ja det mesta som var anslutet till eluttag. Tre knallar var allt som hördes av åska, och det kom snabbt.
Men här två mil bort var allt lugnt.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

LiindaH
0

:O. ugh, nu är ni inte roliga, eller kanske ska skylla mig själv som går in och terroriserar mig när jag vet vad tråden handlar om.
Men håll tummarna att det inte kommer till Uppsala.

Då springer jag ner från 8 våningen oh gömmer mig bland övergivna sängar. ;P

// Liinda

Hawknestgrove
0

Det är lugnt om man befinner sig i tätbebyggt område. Det är vi som är ute i bushen, som får vara försiktiga. Det gjorde ett fräsande i gatewayen, under tiden jag tittade på andra avenyn, så då ryckte jag ur allt och gick bara in en sväng efteråt, för att kolla att allt var ok. Så de där gatewayarna hr jag hört är bra stryktåliga. ADSLmodemen de tål ju ingenting…..

LiindaH
0

:O Jag hade iallafall gömt mig :P
Man lär ju inte höra den mindre från denna höjd liksom :P haha.

Gick den över fort då?

// Liinda

Hawknestgrove
0

Ja det blev bara en smäll. MEn bränt barn skyr elden, så jag drog ur allt som var och satte mig itne vid datorn mer. KVällen innan hade vi tillbringat i ljuset av sterainljus och delat på en vinare. Alltså ingen ström.

LiindaH
0

Men ack så mysigt med tända ljus och vin Skrattande

// Liinda

Hawknestgrove
0

Ja, fast det är så lagom mysigt utan vatten. Fick gå ut i stormen och hämta regnvatten att spola på mugge med och borsta tänderna….Frös gjorde vi inte, vi har ju kaminer.

LiindaH
0

oj uschi. :P

// Liinda

skogstrolletbarbro
0

Ja-a se. Sverige är långsmalt, det vet vi ju!

Hawknestgrove
0

Ja idag blev jag också tvungen att dra ur en massa. Åska och hagel och regn om vartannat. Nu får jg hoppas på bätte väder til i morgon, då jag skall ner till Göteborg med en liten kisse.

ANNIA
0

Imorgon eller åtminstone imorgon natt (till fredag) ska det ju komma in oväder i södra svergie först. Handlar då bland annat om snöfall. Så du får ta det lungt.

Puma77
0

Ja här är det skitväder och inatt ska det bli snö säger de.

//Pia

Anders 50
0

Det har redan blivit trafiksvårigheter i snön i sydöstra sverige, men än har det inte börjat snöa här.

ANNIA
0

Här i södra dalarna har det börjat både blåsa och snöa sen nån timme tillbaka. Men än så är det mest blötsnö för det ligger fortfarande strax över 0

Cristine
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här i Timrå snöar det och jag hoppas det kommer mycket.Glad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

ANNIA
0

Här i södra dalarna har det kommit ca 2 dm blöt/kram-snö. Inge roligt att ta reda på för det är så tungt att få bort det. Släden bara kör fast. Men nu är det borta från gårn i alla fall. Och på de flesta buskarna på framsidan har jag skakat av så att dom kunnat resa sig.

Kommer fortfarande ner nåt men inte så kraftigt, så hoppas jag inte ska behöva ut nå mer.

Har tyvärr ingen kamera längre så jag kan inte visa nå bilder.

Hawknestgrove
0

Ja, när jag körde ner till Göteborg i går morse, så var det minusgrader…..

Puma77
0

Härligt väder min faster har nu när de flyttar upp till dalarna hör jag.

//Pia

ANNIA
0

Puma. Ja om man gillar blöt/kram-snö så. Är tack och lov inte alltid det är sån snö utan även vanlig torrsnö kommer ju så småningom.

Håller hon på och flyttar precis i dagarna så får hon ta det lungt för när det här fryser till så blir det halt. Modd på vägarna kan även det göra dom såphala.

Men det lär väl inte ligga kvar så länge för det ska väl bli plusgrader igen och i så fall är det snart borta.

Hawknestgrove
0

Ja det är väl bara at acceptera…. Vintern är på gång.

Anders 50
0

Här låg vi precis utanför snöovädret när det drog upp över östra delen av Götaland. Vi fick bara 1 mm. regn, och idag har det varit uppehåll.

Puma77
0

#21 De kom upp till Dala-Järna idag till resten av släkten där så de kom upp helskinnade. Men ska tillbaka ner i dagarna med lastbil för att hämta det sista för nästa helg säger de adjö till huset.

//Pia

ANNIA
0

Puma. Ok då har dom större chans till att vit vinter då. Urkass på avstånd men det ligger en 15-20 mil härifrån. Så här är det lite si och så med vit vinter.

heliotropes
0

Det är och har varit många avåkningar och krockar nu läser jag i lokaltidningen på nätet,inte ens en stor snöskrapa klarade av vägförhållandet.

Eva // medarbetare på Perser

Puma77
0

#25 Tror det ska vara ca 9 mil mellan Grängesberg och D-J, vi brukar köra förbi där på vägen upp. Undrar om det inte är vid en statoilmack vid Grangärde också som vi brukar stanna till.

Tyvärr har jag inte kunna åka upp på några år då jag oftast jobbar men vill gärna upp snart igen.

//Pia