Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett: 28-övrigt
Läst 1467 ggr
David
0

Nu alla gurkodlare!

Jag säger som Gert Fylking, ÄNTLIGEN!

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Cristine
0

Det var ju på tiden. Har aldrig varit med om en sådan larvig lag!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

Jag har alltid trott att det var ett sk. EUskämt men det var alltså "på riktigt" det här med krokiga gurkor.

VAAAA!!!! Man häpnar…

/Maria

David
0

Du skulle bara veta hur många remissomgångar det måste krävts för att få fram "standardgurkan" Skrattande

// David

Maria
0

Sjukt…

/Maria

David
0

Tycker det är fint att våra skattepengar används till viktiga frågor! Flört

// David

catfoot
0

#5..Så sant, håller fullständigt med dig..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

Undrar hur det går med jodgubbarna… De fick ju inte heller se ut hur som helst…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Nore
0

#7. Vilka är nu bäst raka gurkor eller lite krokigaSkäms, jordgubbarna skulle också ha viss stolek som passade mellan damernas läpparOskyldig

Hawknestgrove
0

Ja jordgubbaran skull inte få vara kantiga…….men underligt att ingen brydde sig om hur krokiga eller raka bananer skulle vara?

Martin
0

Det gör ju bananodlarna själv. Genom att gallra bort 30-40% av bananstocken i ett tidigt stadie så blir bananerna större än de blir naturligt. Ett ganska stort "slöseri", kan jag tycka… (fast jag är ändå inte speciellt förtjust i banan, så jag äter det inte så ofta) .o)

mvh Martin

Hawknestgrove
0

Aha… det visste jag inte….. Ok, men det är ju egentligen bara vanlig gallring, so du även gör i ett grönsaksland och på ett äppelträd. Nä, äter inte banane så där väldigt ofta heller. Det rena priset för det ätbara blir tämligen dyrt.

Martin
0

Jo, det är klart att det är en form av gallring. Men det ser ut att vara rätt mycket svinn när man är på en bananplantage och ser att de gallrar bort 30-40% av en stock. Det är trots allt 15-20 kg banan / stock som gallras bort.

mvh Martin

Hawknestgrove
0

Ja det är klart. men ser man till det effektiva värdet, så är det kanske inte så mycket. JAg menar alltså bananerna utan skal…..