Äntligen !
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kanske våra efterlevande får en chans att njuta denna utmärkta matfisk om man tar dess framtid på allvar.
Jag håller med dig att det är bra att man försöker rädda torskbeståndet. Samtidigt är jag kluven till att bojkotta torsken för vi har ju faktiskt kvar en fiskekvot längs våra kuster och då blir det ju till att exportera denna fisk eller?
Jag litar på min fiskhandlare att det som säljs har fångats lagligt (då även torsken).
För övrigt tycker jag torsken är en överskattad matfisk. Ganska smaklös. Det finns ju mängder av annan god fisk.
/Maria
Själv äter jag gärna torsk som jag fiskat upp. Givetvis med lagliga metoder o i tillåtet område. Dessutom tar jag bara torsk i rimlig storlek och inte mer än jag behöver.
Tycker torsken är en god matfisk, men min fru tycker som du.
Tack o lov är ju smaken delad, tråkig värld annars.

Jag har sett inlägg från fiske till havs där stor fisk som är fin matfisk som slängs överbord eftersom de inte får landa denna fisk, o det tycker jag är slöseri med maten, sen smaken på torsk är som ni säger lförträfflig, men även sej o kattfisk tror jag det heter o är smaklig, men vad går upp mot stekt strömmingflundra.
PS det gläder mig att det kommr in sådana inlägg på svensk natur.
Ja så bra! Ja såna inlägg är nyttiga och bra! Förhoppningsvis så blir det bättre för torksfixket och fisken också nu. Som det fiskas numera, så är det stor synd och skam
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....