Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikettvårt-samhälle
Läst 1806 ggr
Hawknestgrove
0

ny avdelning.....

Tänkte att vi kan ha den här avdelningen, för allt, som inte har direkt med naturen att göra. Samhällsfrågor är ju ofta förekommande här inne och har  ju all anknytning till vår natur indirekt. Så här får alla såna frågor sitt eget utrymme!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

catfoot
0

Ok, låter ju toppen..Om man har husdjur typ katt, faller det under dnne tråd då???????

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Nore
0

#0. Eftersom jägarförbundet har fått 2,5miljoner kr för att stoppa mårdhunden o denna sida var uppen för all debat, så därför tar jag upp nu detta om utrotning av mårdhunden som kommer från ryska o finska sidan in i svensk natur, hur ställer ni er på detta menar jag eftersom det är ett utmärkt skin som är både vackert o slitstarkt, skall dessa kanhända slängas eller säljas till pälshandel som det redan gör i öststaterna.

Nore
0

Sen undrar jag varför inte regering o försäkringsbolag kan klassa rovdjursangrepp som arbetsskada när det röjs i skog o ett björnangrepp sker, nu är frågan skall det bli markägarna som får stå för fiolerna vid ett sådan olycka eller skall staten som tillåter rov imarkerna stå för ersättningen, jag tycker det sista låter jättebra eftersom de vill ha rov i våra skogar o har gett bidrag till dessa så måste de väl vara deras skyldighet o ta ansvar för dem, för det står att det statliga djur, hoppas det blir jäkligt dyrt för staskassan.

Hawknestgrove
0

Catfoot, nä, kissarna kan ligga kvar på övrigt tycker jag. Tänkte att här kan det eventuellt debatteras rena samhällsfrågor.

Nore, ett djur som inte har att göra i den svenska faunan bör int släpps in. Det gäller alla. HAr för mig, att även en lilla flygekoren, som finns i Finland inte får inplanteras här. Vad gäller skinnet, så är jag emot all päls förutom sån, där man tar tillvara även köttet, så för min peersonliga del, så ska man inte uppmuntrs rovdjurspäls över huvudtaget.

Din andra fråga, arbetsskada? Solklart……. Anse jag. MEn nu kan vi väl hålla oss till mitt grundinlägg här? JAg vill ju bara höra vad ni tycker, sen får ni väl själva skapa nya inlägg och itne bara spinna vidare på samma tråd….

kjell-t
0

Bjöna är inte farlig. Man ska bara va försiktig me dom.

Nore
0

#4. Ja inte är det någon ekorre presis det är ett rovdjur, o frågan är skall vi stoppa det vid gränsen när det fins så många rovdjursvänner som vill ha ökning, o detta djur har redan skjutis på 70talet så det får vi nog säga att det är ingen inplantering.

Du kanske vill stoppa debatt om vildsvin eftersom de är vilda o inplanterade från börgan.

Hawknestgrove
0

Ok, det var inte DET den här tråden handlade om. Det vr en upplysningstråd, om att jag gjort en NY avdelning, där samhällsfrågor kan få plats, typ permitteringar o dyl. För det HAR en indirekt inverkan på vår natur.

MEn nu hoppas jag, att alla kan lägga inlägg där de hör hemma och inte störa. JAg menr, inte 17 lägger jag in ett inlägg om svamp i en fisketråd?

OK, samma goa låt igen och så låser vi även denna diskussion.

Inlägget är låst för nya kommentarer