KAn det vara nåt?
Nån som vet?
Alltså älgskadefondsföreningen. MEdlemskapet kostar 120 kr/ år och man kan få ut max 6000 kr/olyckstillfälle. JAg hr ju så pass gammal bil, så jag har bara halvföräkring, så jag ränkte detta kan vara bra. Det kostar ju inte mer än 120 kr/år….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Ingår väl aldrig i halvförsäkring, eller har jag fel?

Det är väl knappast ens med i normal helförsäkring men brukar ingå i Merförsäkring eller dylika.
Precis…. Så jag funderar faktiskt på att ta en sån….
OCh jag är halvförsäkrad i Länsförsäkringar… Ska kolla detta……
Länken fungerar inte (dvs är vidarelänkad till svensknatur), men om man klipper ut den och klistrar in den fungerar den.
Verkar vara en bra grej. Obs dock att en del av polisens rapport behövs för att få ersättning, och det är inte alltid man kan få kopia på den. Oftast kan man det, men det skall alltid sekretessprövas. Nu är väl de flesta viltolyckor singelolyckor och då är det väl i princip inget som hindrar att man lämnar ut en kopia till den som är drabbad, men är flera inblandade är det inte lika självklart att allt lämnas ut.
mvh Martin
Tack MArny. Nu är det korrigerat!
Tycker du ska ta den. Jag har nyttjat den en gång. Då fick jag till min självrisk och lite till. Behöver den inte nu men stödjer den ändå.
Tack1 Då fixar jag det till nästa löning!
Nu har jag betalat in och är medlem. 120kr om årwet är inte mycket för att slippa självrisk ifall…. PS jag har helföräkrat min bil nu och har 5000 kr i självrisk. HAr även värvat min sambo, så får jag en trisslott!