Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett13-naturliga-nyheter-miljövänligt
Läst 2616 ggr
Hawknestgrove
0

Perkloretylen?

Såg i går på nyheterna skräckreportage om perkloretylen från gamla nedlagda kemtvättar. Vore det snart inte på sin plats, att försöka skapa textilier, som inte ens behöver kemtvätt?

Personligen, så bojkottar jag allt vad kemtvätt heter, av ekonomiska skäl, mest. Vad kommer detta plagg att kosta i slutändan? JAg tvättar allt i vatten, det som inte funkar, åt skogen med det i alla fall……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

heliotropes
0

Håller med, själv undviker jag att köpa det som måste kemtvättas.

Eva // medarbetare på Perser

Maria
0

Jag tror inte jag äger något som behöver kemtvättas.

/Maria

Imasy
0

jag köper inget som måste kemtvättas, av den anledningen att jag är både snål och för lat/bekväm Flört

Jag har ägt någon jacka/kappa som det står att den ska kemtvättas, men jag har kastat den i maskinen iaf på låg temperatur, och den varken krympte eller blev förstörd, men blev till synes ren iaf ;)

Hawknestgrove
0

HAha, precis som jag gör. Allt att vinna inget att förlora

catfoot
0

Men hur kan man köpa nått man måste betala dyra pengar för att få tvättat..När man har vatten å såpa hemma..Det där har jag aldrig förstått mig på…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

Nä jag har slutat med det.

skogstrolletbarbro
0

Håller med! Det fläckar som inte går bort med enklare medel, får sitta kvar!

Nore
0

Inte behöver man kemtvätta skinkläder inteFlört

catfoot
0

Nä, men kanske gubben i domFlört..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

HAha… Ja, jag vet att Janne fick ett par jaktbyxor med skinn på framsidan i julklapp för många år sedan. Där stod det i tvättbeskrivningen att de skulle tvättas i 40 grader vattentvätt och torkas långsamt. Så det gjorde jag, för de blev tämligen sunkiga efter en säsong. Allt gick perfekt, de blev hur fina som helst.Sen växte han ur brallorna och gav dem till sin son, men där är det vattuskräck när det gäller klädtvätt av såna kläder. Bläh…….Guld i mun