Sett detta?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Hej Gunilla jag skrev om det här i mina andra grupper så jag svara dej på den här tråden,för det handlar ju om samma sak oj oj vad gör man?????????????
Populära gathundar kan bli hälsorisk
Sjuka spanska gatuhundar med stämplade friskintyg säljs till Sverige. En hjälporganisation - som omsätter miljoner i gåvor och hundbetalningar - misstänks ligga bakom, avslöjar Uppdrag Granskning.
Hej jag mådde inte bra när jag läste om det här,jag skulle titta på filmen men jag hoppade över det så djävligt tyckte jag det här var,det här är ju inte människor vi har att göra med, man fattar inte att man kan göra så mot levande djur fy-fann säger jag bara.
Jag tänkte inte skriva om det här för det här är mycket jobbigt för mej att skriva om,men man måste ju säga oxå vara med om det här för det här rör oxå mej djur vän som jag är,jag är den människan som har svårt att se och läsa hur vi människor behandlar våra djur,och det här var nog det värsta jag har varit med om,och då ska tilläggas att jag har set mycket grymma saker här när vi pratar om djurplågeri,jag kan säga att dom här personerna skulle få samma helvete som dom här stackas djuren har fått.
Nä jag skriver inte mer om det här nu ni får själva gå in på länken och läsa om det här helvetet vi människor gör måt våra djur.
Hej Cuyo
http://www.expressen.tv/nyheter/Inrikes/1.1432149/sjuka-gatuhundar-…
Ja fler åsikter? Det är ju dessutom en hälsorisk för oss, förutom djurplågeriet!
Hej jag tycker inte vi ska bara lägga det här åt sidan och inte bry oss om det överhuvudtaket,det här ska påminna oss hur jävliga vi människor är mot våra djur,och dom som ser upp till oss som sina vänner och kompisar nä vi borde nog tänka lite på hur djuren än oss själva.
Man läser hur djur anfaller människor idag,jag tycker inte det är konstigt alls för dom har säkert fått mycket stryk i sin uppfostren när dom var valpar,så det är inte alls konstigt att hundar blir aggressiva när dom kommer upp i en viss ålder.
Jag har sett mycket elände på många kennlar jag har varit på hur djur blir behandlade för att uppfödan bara tänker på pengar,jag har en lång erfarenhet om det här jag pratar om oxå 1967 började jag mitt intresse för hundar och då blev det Schäfer för mej och det har jag än idag som ni vet.
Så jag vill till er var inte rädda att anmäla djurplågeri om ni ser eller för reda på det,det gäller även vänner och anhöriga,för jag kan inte prata med det kan dom som misshandlar och vansköter sina djur.
Hej Cuyo
Ja puttar upp. För det som var allra viktigast faktiskt i den här frågan, är ju att det kommer in en livsfarlig sjukdom hit, som på lång sikt kan gå på människor.
Hej jag vill komplettera med den här artikeln i det här ämnet,och var inte rädda att skriva vad ni tycker om det här som händer våra djur tack.
Hej Cuyo
Köp inte gathundar från utlandet
Efter att SVT:s Uppdrag granskning berättat om hur sjuka gathundar från Spanien förmedlas till Sverige av hjälporganisationen Julie Rescue, med hjälp av falska friskhetsintyg i de så kallade EU-hundpassen, så avråder nu Kennelklubben för att köpa gatuhundar från andra länder.
"Ur smittskyddsynpunkt kan det vara ödesdigert att importera sjuka eller undermåligt vaccinerade hundar eftersom dessa kan sprida nya sjukdomar till de svenska hundarna och i värsta fall även till människa och andra djur", skriver man i en rekommendation. Ett bra alternativ är att istället ta hand om de omplaceringshundar som finns hos djurskyddsorganisationer som till exempel Hundstallet. (FL-Net)
Tack Cuyo för viktig info