Vildsvinshägn
Har en fundering på att ha ett vildsvinshägn för prov med hund, vi har ju konstgryt med grävling hos en vän. Letar efter viltstängsel och ska ansöka om stängsel hos natur för varg finns ju. Har kollat igenom alla ansökningar som behövs och det kan ju ta form under sommaren.. Får ge sonen det som sommarjobb att sätta stängsel. någon som har erfarenhet om sådant hägn?
Vår jaktkompis har haft. HAr för mig, att han hade vanligt viltstängsel, men innanför så hade han el längst ner en bit inan. HAr du Googlat?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Själva materialet kan du kanske komma över när dom bygger nya vägar och river stängsel.
Vilken härlig ide`
Blev tvungen att redigera mig själv. Inget allvarligt.
Tack Nore, bäst att inte väcka den björn som sover……

#3. Där har du fel, de får inte lämna ut grönsaker från butik till foder enligt hälso o miljönämd, risk för smittspridning, förut har jag fått grönsaker o frukt till det vilda men det är slut med detta från 05.

OJ…………Bäst jag tar bort mitt inlägg då……
konsum här tar vara på allt sitt bröd och grönsaker och ger till de gårdar som föder upp värmlandsgrisen… det är väl retur!!
jag ska kolla med vägverket om stängsel.. man får hjälp inom sk rovdjurs område med viss peng till staket men inte till hjälp att sätta upp..
Du har PM aase