Varför blir jag inte förvånad
Hörde om följande på radion igår och läste i tidningen idag
http://gd.se/nyheter/sandviken/1.458639
Tydligen vill inte alla veta vart det är "säkert" att släppa hundarna under jakt.

Spårningen stoppades för att det misstänktes att den missbrukades av tjuvjägare, inte för att försvåra för vanlig jakt.
//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

#1 Men de som ville bedriva vanlig jakt kan inte längre gå in på sidan och se var den senaste positionen på vargarna var.
och varför blir inte jag förvånad att det första folk tänker på är tjuvjakt!!
Man har ju hört att vargen är så bra för turismen så varför kan det inte bara vara nyfikna som ville se en varg?
Har någon varit in på sidan och kollat?…..
Det har jag och många med mig och det vi jägare har diskuterat är att vi inte har en aning om vart vargarna är för det går inte att läsa ut av den informationen som gavs….
Så inte hade den hjälpt om man skulle släppa hund inte…
Vänta och se vad resultatet blir istället för att skrika tjuvjägare……
Ja lite försiktighet är nog bra. Man ska int dra förhastade slutsatser
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Som jag ser det är detta ett internt problem för jägarkåren. Jag tror inte att de som var ute och spanade varg gjorde det för att fotografera den.

#3. Helt riktigt vad du säger, har varit med o ringt vargtelefon ingen varg i området det o det, men likt förbannat har hund blivit vargens måltid, så att de tog bortt detta som bara kostar en massa penninger är väl nästan lika bra, är sidan endast för tjuvjägare så kan den lika gärna vara nedlagd, att jägarkåren håller koll på vad vargen är för att kunna släppa sina hundar är väl inte förbjudet.
( Att de som var ute o spanade varg inte var ute för att fota) nej de var ute för jakten skull men kanske blev spolierad för just detta besök i markerna.
#4. Vad menar du med försiktighet, o inte dra slutsatser?
JAg menar, att nu börjar alla diskussioner om rovdjur här inne bli åskväderslika. JAg har påmint om våra mys-och trivselregler i den andra tråden.
Då börjar jag återigen undra, varför i H****E startar ni inte en egen sajt, rovdjur i fokus, så kan ni alla skälla och gorma där?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

#7.
Detta tog jag bort. Vill inte ha bråk på sajten. Så jag låser den här tråden med.
Hälsningar Hawknestgrove