Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett24-svenska-vilda-djur
Läst 1201 ggr
bjorsa
0

Tranor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nyss flög de förbi tranor så fotade lite

mvh/bjorsa

bjorsa
0

Här en till bild på höstens budbärare

mvh/bjorsa

bjorsa
0

å en till på dom

CarlS
0

Fina bilder bjorsa. Jo, snart ger sig väl tranorna iväg mot sydligare nejder. Mot Afrika och värmen…

//CarlS

bjorsa
0

Jo dom är ju på väg nu å de var ganska många som svepte förbi så snart står kung bore i porten brrrrrrrrrr men först måste man ju hinna med allt som skall hinnas med innan frost å kyla kommer så jag hoppas på plusgrader långt in i november för annars hinns de inte med allt .

mvh/bjorsa

Christina
0

Och en stannade och vilade sig hos oss en stund… Bilden kan inte mäta sig med Bjorsas foton men jag var glad att jag hann hämta kameran öht.

bjorsa
0

#Christina din var bättre tycker jag men jag undrar om de inte är en häger på din bild då tranor har svart å vitt på halsen och röd fläck på huvudet men dom påminner ju om varandra men sak samma långa ben har dom :-))

mvh/bjorsa

Christina
0

Du har säkert rätt. Jag blandar ofta ihop dem. Häger vet jag ska vara rätt vanligt förekommande i vårt träsk.

bjorsa
0

Aha den sällsynta träskhägern :-)

mvh/bjorsa

Martin
0

Helt rätt bjorsa, en häger är det Christina hade på besök. Dock ett trevligt besök det också! Cool

mvh Martin

KerstinP
0

Christina. Tycker din bild på hägern är jättefin. De ska vara mycket skygga har jag hört så att få en sådan bra bild är ju ett klipp.

Christina
0

Ja det var lite tur den här gången att jag hade kameran till hands. De brukar inte gå ner så nära vårt hus utan vi ser dem mest på andra sidan viken. Den promenerade helt lugnt på gräsmattan en stund.