Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett28-övrigt
Läst 1317 ggr
Bleenda
0

Joakim 8 år

Joakim 8 år startar en insamling till en vargriven stövartik . Det är så rörande att man blir tårögd.

Jag läste det här i senaste jakt&jägare.

En man blev förföljd av ylande varg när han bar hem sin skadade stövartik. Och kostnaderna blir så pass höga att mannen behöver ta ett banklån för att klara av att lösa ut hunden.

Många hundägare råkar ut för denna situation. Men den här gången hoppar en tuff och klok liten grabb in och hjälper till.

Pengarna ska gå till hunden och det som blir över kommer gå till andra vargrivna djur.

VILKEN GRABB!

Det finns tel nr och bankgironr som jag kan lämna genom pm.

Fonden heter Joakims veterinärsfond.

Hawknestgrove
0

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Nore
0

Ja vilken kille det är god jägarskap o god kamratskap från honom, våra rovdjursfonder ville appsolut inte ställa upp med penninger vid förfrågan, det var ju väntat eller hur, men hadde det varit så att det varit andra hållet på historen då hadde det lakts till någon miljon

aase-andersson
0

Nu är den stövartiken lyckligt hemma men insamlingen fortsätter för andra hundar som kan bli utsatta, klart man hjälper till det kan bli till hjälp till en själv om olyckan är framme…..

idag har snön kommit så jag ska tillbringa några timmar i bilen idag…

Cristine
0

Så fint gjort.! En stor eloge till den killen.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Bleenda
0

Hade jag honom här skulle han få en STOR KRAM!

Och som "aase" säger. Vi kanske själva råkar ut för något och får användning av detta.

Dark-lady
0

Vad ska det bli av denna grabb när han blir stor? Han är ju redan storCool I hjärtat.

Hawknestgrove
0

Ja såna ungar finns, fast de är sällsynta……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Kajhugo
0

Bra initiativ

Bleenda
0

Puttar lite grand

Denna kommentar har tagits bort.
Nore
0

#10 Håller med att det var fint av grabben o det lär behövas flera av den kalibern i framtiden, om det var fel av hundägaren att inte ha rovdjursförsäkrat är något som jag tycker skulle ingå i en djurförsäkring atomatiskt, att rovdjur efter många års rovdjursfritt skall börga herga i skogarna igen är något som våra förfäder var förståndiga o tog bort, för att slippa just dessa problem, o det är inte bara hundar som går fritt under en bestämd tid om året, det fins andra tamdjur som går året runt o inte säger vi jägare att dessa djurägare är dumma o ansvarslösa