Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett21-jakt
Läst 1192 ggr
Nore
0

Grytenvargen

Den varg som hittas av två pojkar den 29dec i fjol i sjön gryten i surehammar hadde troligen frusihjäl, vid obdution så hittades det inga skador eller någon förgiftning, den hadde gått igenom isen o inte kommit upp igen, det var en ung hane o det kan vara problematiskt för dem o komma upp när kroken tar i iskanten.

Skönt nu blev jägare oskyldigförklarade till denna händelse, o det syns att även naturen skördar o tar liv.

Puma77
0

Men det är väl inte helt jätteovanligt med djur som går genom isen att de fryser fast. Har ju stt bilder på älgar m.m. som gjort liknande.

//Pia

Nore
0

Jovist är det vanligt, men det kommer i annat dager när det gäller rov, då målas det upp bilder runt detta o målar ut en grupp i sammhället som bovar.

corabora
0

#2 Det är när rovet som har drunknat vid obduktion avslöjar att det sitter kulor kvar i öppna eller läkta sår som en grupp målas upp som bovar.

Det är ingen som har förnekat att de kan dö en naturlig död men det är bara du på detta forum som har hävdat att det är fullt naturligt att en död varg saknar öronen eller har flera kulor i sig vid obduktion. (du för själv leta rätt på tråden där vi diskuterade detta)

Hawknestgrove
0

Då var det som jag tänkte från början. Det är ju det som ofta kan vara det som händer med hanhundar också på isen. Penisen tar i iskanten och de kommer inte upp.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Nore
0

#3. Det där med öron o kulor i kroppen får du stå för inte jag, det jag menade i all vänlighet var att det kommer till skvallerpressen så målar de ut en syndare direkt, en tjuvskjuten varg eller lo eller rent utav förgiftad älg som  i sin tur ätit möglat spannmål i verkligheten o dött av detta.

O det jag menade med inlägget var att detta visar att det kanske inte bor en bov i en stuga i skogen bara för det fins vapen o jaktintresse.

Puma77
0

#4 ja du ser, hade det varit en tik så hade hon kommit upp minsann *fniss* Inget bihang som sitter i vägenFlört

//Pia

Nore
0

#6. Men detta bihang kan göra gott om det kommer på rätt ställeOskyldigFlört

Bleenda
0

#3 Vargen hade inte drunknat. Det fanns inget vatten i lungorna. Därför utgår veterinären som undersökt vargen att den ramlat i vattnet och frusit ihjäl. Tråkigt men sant.

Hawknestgrove
0

MEn att den inte kom upp ur vattnet, alltså, hur som helst…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Martin
0

#9 När människor varje år dör i isolyckor efter att ha gått igenom så är det inte konstigt att en varg inte kommer upp. Jag har vid flera tillfällen övat isvak och det är inte alltid helt enkelt.

#0 Har du tänkt på att det oftast är du som svartmålar jägarna när det gäller rov. Det finns andra som börjar också. Men du gör det också ofta.

mvh Martin

Nore
0

Jo jag måste inse att det är så, det fins de som kallar sig jägare men är det inte, o att jag skulle svarttmåla oss jägare har du säkert läst mellan dina granskande ögon o misstänksamhetFlört.

Nu är det så förstår du vi kan bara bli bätre o ni mer oförstående HIHIHI,

Inlägget är låst för nya kommentarer