Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett: 28-övrigt
Läst 1292 ggr
catfoot
0

Uppgradering i helgen...

Det har bestämt  för att göra uppgraderingen på lördag och söndag, om inget oförutsett dyker upp. Räkna med att det tar hela helgen och att ni inte kan komma åt iFokus då…..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

HAha ja lördagen spelar mig ingen roll. SEn är det väl lite tveksamt vad jag gillar det nya. Vi som är värdar/medarbetare kan ju kolla hur det kommr att se ut redan nu.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

catfoot
0

Ja, vad ska man göra i helgen då..Skulle visst bli ett väldigt snöväder här, så man blir ju inomhus hela helgen..snacka om att få abstinens…

Sen vad jag tycker om nyheter…Njaaaa, så där..är alltid tveksam ..

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

Ja vi får väl se, det kanske är igång  på söndag.

catfoot
0

Ja, jag förstår egentligen inte vad som måste ändras…men utveckling är väl bra bara man hinner med i den..

Ja, vi håller tummarna att dom fixar det rätt snabbt…

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

Än så länge är jag rätt nöjd, förutom den blanka spalten till höger. Sidan ser hopträngd ut. Ska prova hur dt ser ut i IE

Hawknestgrove
0

Än så länge är jag rätt nöjd, förutom den blanka spalten till höger. Sidan ser hopträngd ut. Ska prova hur dt ser ut i IE

catfoot
0

Jag ser inga större förändringar, mer än spalten till höger, med meddelanden osv…Som tur är, för då behöver jag inte sitta å slita mitt hår å inte förståFlörtGlad

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

Ser hopträngt ut där med

catfoot
0

Ja, det ser ut som om det inte fick plats någon annanstans…

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

Ser hopträngt ut där med

ANNIA
0

Hawknestgrove jag vet inte om du lagt in bilder här för jag ser inga. Men prova med att bara klicka på F5 så att du uppdaterar för det kan vara så enkelt att din dator hämtar en cachad sida och då blir det att se lite tokigt ut.

Hawknestgrove
0

Nej, inte lagt in nåt. Det kommer

Hawknestgrove
0

Hawknestgrove
0

OCh går man ännu längre ner på sidan så ser dt ännu tråkigare ut

Hawknestgrove
0

ANNIA
0

Hawknestgrove vet inte varför, men jag ser alla andars bilder men inte dina. Så kan du gå in på två trådar på support och kika om nån av dom två ser ut som din. Hoppas länkarna jag lägger här funkar.

Första är tråden sidan visas inte över hela skärmen och där finns bilden i inlägg 1 är kattassens bild.

Andra tråden är det funkar inte och där ligger bilden i inlägg 4 och det är Linda-A:s bild.

Kan du kika i dom två och tala om nån av dom bilderna stämmer överens med din.

I första tråden så får du i så fall samma förslag att gå in under visa--zoom och sen kika om du har iklickat på zooma endast text. Ta i så fall bort den bocken.

Är det lika som andra bilden så klicka bara på F5 för det är möjligt att din dator hämtat sparade sidor från just din dator.

Hawknestgrove
0

Kikat, men blir inte klokare. kan du se mina bilder nu då?

ANNIA
0

Nix. Inte i nån av webläsarna. Jag vet inte varför men dina bilder ser jag inte. Har du IE och kanske kan försöka lägga in bilderna från den.

För jag antar att du har rätt filändelse på dom. jpg, gif eller png

Får kika lite mer när jag kommer hem ska iväg bort en stund nu.

Hawknestgrove
0

Märkligt. Kör ju FF och de bilder jag har har jag ju rätt ändelse på det är ju hetl normala bilder……

ANNIA
0

Ja jag vet inte nå. Jo har en teori i alla fall. Alla bilder jag kan se har sån där liten rutan med. Dina bilder ligger enbart direkt i inlägget. Vet inte om det beror på det.

Men jag skrev en grej inne på support, kan ju lika gärna skriva den här också när jag ändå håller på.

I ditt senaste inlägg därinne så skrev du att det är olika på olika sajter. Och det var så alexej hade. Så prova samma som hon fick rådet att göra.

när du är på en knasig sida. Håll ner ctrl och klicka på siffran 0

Hawknestgrove
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hm…. Då provar jag här med en bild då. Så om man lägger dem dirket i inlägget, dvs, man kryssar för här nedan, så blir det alltså ingen bild i hörnet. De ska vi kolla

Hawknestgrove
0

Då ska vi prova ditt råd om knasiga sidor

ANNIA
0

Bilden du lagt in i #21 ser jag.

Hawknestgrove
0

Då är det alltså som jag fattar, skärmdumparna jag inte klarr av….

ÄR lite osäker hur man gör…..

Hawknestgrove
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

nu kan jag!!!!!

ANNIA
0

Nej skärmdumparna fixar du nog. Prova lägg in dump på samma sätt som du gjorde med dom andra bilderna. Bara direkt i inlägget utan den lilla.

ANNIA
0

Den dumpen ser jag. Men jag ser inte att det är nåt knasigt med den sidan. För den ser helt ok ut.

Hawknestgrove
0

Nu blev det Ok. GJorde som du sa, Ctrl plus 0 och så smygtittade jag in på Datorn i fokus och sökte på skärmdump. Då kom jag på vad jag gjort för fel. Den måste ju läggas i paint och inte i ett worddokument……

ANNIA
0

Ok, men det verkar också så att man måste ha inställningen iklickad i sina egna inställningar för att kunna se bilder som är lagda enbart direkt i inlägget. Och den inställningen har ju bara dom har iFokus plus. För precis en tråd uppe på support om saknade bilder.

Bra att ctrl 0 löste det andra problemet.

Hawknestgrove
0

hm vilken inställning då?

ANNIA
0

Du behöver inte leta för det ska tydligen gå att se bilderna även ologgad. Var bara jag som om någon anledning inte såg dom just då.

ANNIA
0

Hawknestgrove. Tar den här tråden istället för att starta en ny.

Ditt problem med länkar. Kan tyvärr inte hitta nåt i firefox där man kan ändra. Och eftersom det funkar i IE så ligger det nog troligen i just firefox.

Men en fråga vilken version av firefox har du. Det kan ju ha blivit nåt i och med den här nya iFokus att din version inte längre funkar fullt ut som den ska.

Så kanske kika under hjälp och där gå på sök uppdateringar och kika om du kan få hem en nyare version.

Hawknestgrove
0

Annia, det funkade sen. Vete tusan vad jag gjorde, men det blev bra sen!

ANNIA
0

Skönt att höra att det fixat sig. Den kanske bara tröttna på att du använde vänster musknapp så ville ha lite variation.Skrattande