Hunden lia död.
Nu är stövaren lia död, efter fått svår infektion i kroppen efter rovdjursöverfal, vem är då lia? Detta är denna hund som grabben sammlade in penninger till vetrenärkostnaderna
Vill du vara så snäll och länka till artikeln.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jag har läst detta på jakt o jägare jägarnas riksorginasation.
Tack PUma för detektivjobbet!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

tråkigt

Ja nu skall ni få höra gott folk, för fem år sedan var jag på en vanlig rådjursjakt o vi sköt ett rådjur nästan med en gång, jo jag hadde pejl på hunden en från gävletrakten, funkar hur bra som helst. vi tog ett avbrott käkade lite o hunden gick runt o strosa men rätt som detvar så drog han i väg, utom pejlens räckvidd o dagen gick o det börgade mörkna o ingen hund, lade ut hundbur o min jaktröja o åkte hem o det blev en orolignatt, tidigt nästa moron när jag åker mot mina jaktmarker så av en händelse så slog jag på pejlen o fick nästankontakt med en gång o det verkade inte långt in från vägen så jag sa till kompisen att sitta i bilen med vapen o den andra hunden, efter det knallade jag in en 600m o upp på ett bergsplatå o pejlen betede sig konstigt så jag gick nedåt o då fick jag se vad jag inte velat se det var lite av huvud o lite av baklåren kvar o pejlen förståss, det blev ingen jakt den dan, man blir tom o mycke sårbar, viltspåraren kom o talade om vad det var för djur som gjort detta mot min hund, sen blev det hemfärd o telefonsamtal från tidningar o lokalradio som ville ha en upplysning om vad som hänt, denna flicka kom o hade en palestinaskal på sig o säger så här, HEJHEJ det är jag som skall göra repotaget om rovdjurdödade hunden o med ett brett leende på läpparna, jag frågade om hon tyckte detta var lustigt, oooja det är ju så sällan man får så fina besök här i våra skogar o ett brett leende, hon plockade fram kameran o så vill jag fota er o hunden jaha sa jag det skall väl gå bra o hämtade resterna o lade upp o vänta att hon skulle kommatillbaks bakom knuten, o det gjorde hon o kom fram o blev blek o gick sin väg, jag gick o frågade om repotaget skulle fortsätta , men hon kunde inte göra detta. Ja här har ni orsaken till min vrede till dessa rovdjur, jag tror det får vara bra så nu
jag känner med dig…mycket….
Jag som är novis förstår inte riktigt.
Jag förstår att Nore sörjer sin hund. Så fruktansvärt.
Men, om en hund drar i väg i stora skogar finns väl alltid risker att det händer något. Sticker min lille katt till skogs så finns risken för rävar ex. En och annan tax har väl blivit illa åtgågna av grävlingar.
Snälla förklara…
/Maria
Tack #9…Du tänker lite som mig..
Visst jag tycker det är fruktansvärt det som hänt, att förlora sina husdjur
…
Men i och med att jag öppnar min dörr å släpper mina katter ut..Så finns alltid risken att nått djur tar dom…
Minns en morron för ca:10 år sen..när ett lodjur satt på vår altan å ville ha min gamla katt till frukost, så kom jag i grevens tid..Å allt slutade bra..
Att ha sitt husdjur löst springande, samma om det är katt eller hund..Så innebär det en risk..

#9-10. Jo jag förstår om ni inte kan känna som jag, o jag begär det inte av er.
Men enligt vargtelefon fans inga vargkontakter senaste veckan, allså lugnt o släppa hund, men så var inte fallet denna dag.
Jo, tänk Nore att jag förstår dig..Din ilska å sorg, ditt hat till rovdjuren för att dom tog din hund..Det är enkelt att förstå..Om man är djurvän, vilket jag är..
Det jag å fler ville säga är att allt kan hända om man släpper ut sitt husdjur, hund som katt…Faror lurar överallt..Vi människor är heller inte så jä.la skenheliga..Vi skadar fler husdjur än rovdjuren gör, hundar binds i skogen för att få svälta ihjäl, lämnas till sitt öde som är värre än att bli taget av ett rovdjur, tänk all dagar å nätter det tar innan hunden så småningom tynar bort, det är människor verk, fy, f-n..Hur än det är, så är vi de värsta rovdjuren här på denna jord…
…
#12 jo det är vi och vi dödar varandra dagligen tyvärr.
Fy så hemskt Nore
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.