Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett: 22-ute-i-naturen
Läst 1680 ggr
Nore
0

Vargföryngring i Värmland.

Har du koll på antal vargföryngringar Löfgren?

I radio Värmland uppstod plösligt en pinsamsitvation, högste chefen för naturvårdsverkets viltförvaltningenheten Susanna Löfgren viste inte hur många föryngringar det fins i värmland inom vargarna.

Vad skall man säga är det rätt person på rätt plats, man kräver att dessa som är högst o skall veta bäst skall kunna detta, det är vad jag tycker

moondancer
0

Snälla Nore, Sajtvärden har flera gånger sagt att hon inte vill ha några rovdjursdiskussioner här…

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Nore
0

#1. varför kan man inte ta upp ett repotage om en blunder i naturvårdsverket ledning, tycke för min del att det är fel kvinna på fel plats, sen om det till slut gäller varg, hon har säkert lika dålig ordning på andra rovvilt också.

Så att jag skall vara snäll o inte ta upp vad som rör svensk natur i högsta grad, bara för det är ett fåtal som vill det, men det är flera som vill debatera natur med dess innehåll.

ANNIA
0

Nore både jag och andra har sagt gång på gång på gång. Att sajtvärden har FULL BESTÄMMANDERÄTT över sin sajt.

Vill inte hon att det diskuteras rovdjur här så är det bara att acceptera. Det finns inget annat val.

En värd kan göra vilka begränsningar den vill. Så gunilla kan om hon vill tex säga att här ska det inte diskuteras älg eller myror så kan hon göra det, fast dom djuren hör till vår natur. Och det är nåt som vi bara har till att acceptera.

Vill hon helt ändra inriktning på denna sajt att enbart handla om miljöhot så kan hon göra det och ändå behålla sajtnamnet svensk natur.

Inse att värden bestämmer vilka ämnen som får diskuteras på sajten.

För annars kommer det bli så att så fort du startar en tråd som innehåller nåt om rovdjur så kommer den låsas och det varje gång. Och det är inte roligt för nån av oss för låsta trådar är ingen rolig syn på nån sajt.

Sukram
0

Jag ber om ursäkt för att jag går i diskussion här men jag vill INTE diskutera rovdjur utan folks retorik.

Citat Nore;

//varför kan man inte ta upp ett repotage om en blunder i naturvårdsverket ledning, tycke för min del att det är fel kvinna på fel plats, sen om det till slut gäller varg, hon har säkert lika dålig ordning på andra rovvilt också.//

Om man är avdelningschef så har man främst administrativt ansvar för sin avdelning man är inte ute och spårar rovdjur. Om jag inte är fel ute så är det länsstyrelsernas jobb att ta fram underlag till rapporter (dvs spåra vilt) sedan är det handläggare på naturvårdsverket som gör beräkningar etc och upprättar åtgärdsprogram. En chef som sitter med personalansvar, ekonomiskt ansvar m.m kanske inte alltid håller sig uppdaterad på de senaste siffrorna inom alla områden såvida de inte får de av sina tjänstemän inför intervjuer och liknande.

Att hon är fel kvinna på fel plats och förmodligen är lika dålig på allt hon gör ä'r en väldigt subjektiv bedömning utifrån en faktor (fel om antal vargar lokalt i Värmland). Tycker det är lite magstarkt att döma ut en person du inte känner närmare på så lösa grunder.

Inlägget är låst för nya kommentarer