Oväder på gång... :)
"Efter gårdagens regnande i söder och snöfall i norr, blir det i dag en mellandag med uppehåll i nästan hela landet. Men i natt mulnar det på i södra Sverige och ett nytt nederbörsområde kommer in från sydväst tillsammans med ökande sydostvindar. Riktigt höstrusk med andra ord." (SVD.se 25/10)
Underbart! Jag längtar!
// staffan

Ooooops…
Enligt en artikel på DN.se kan det bli ett rejält oväder…
"Sverige förbereder sig för oväder. Och det med all rätta. För enligt SMHI:s prognoser drabbas landet under veckoslutet av den värsta sedan "Gudrun", stormen som lamslog södra Sverige i januari 2005."

// staffan
Om den närmar sig Gudrunstyrka kommer många träd att falla. Efter Gudrun har många träd fått skador på rotsystem och i några fall räcker det med att blåsa på dem så faller de.
Bara att hålla i hatten, spika fast taket bättre och hålla sig inomhus igen då alltså…och hoppas på det bästa.
//CarlS

Tagit in alla utemöbler. Tror jag - det är så mörkt ute så jag ser inte. Roddbåten kvar i sjön, men den har slitit sig förr och alltid återfunnits.
Travat massor med ved brevid öppna spisen. Det jag oroar mig mest för är att internetförbindelsen bryts, eftesom jag tagit fredagen 'ledig' för att jobba här ute från stugan i skärgården.

Usch och fy, vill inte ha något oväder, inte just denna helg. Nu när jag ska åka och hämta nya ponnyn och dessutom få hem hittekatterna från Luleå. Då vill vi ha vindstilla och lugnt ju.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Fast det är de stackare som ska lämna hittekatterna som ska åka från Luleå. jag ska bara till Söderhamn. ;-) Fast det är en bit och helt åt fel håll denna lördag känns det som.
Och de som kommer med katterna har bara möjlighet att åka med dem nu på lördag, och de behöver komma till ro de stackarna.
Hoppas deras resa går bra, kommer hålla tummarna ända tills de är hos mig.
Sedan hoppas jag att det inte blåser för mycket med tanke på hästtransporten då i och för sig. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars