Dagmamman.
Den privata dagmamman i Mariefred vågar inte släppa ut barnen o leka på grund utav en vildsvins-sugga med kultingar, o det går inte o skrämma dem därifrån, det har talas vid kommunskyttar men denna suggan är fredad eftersom hon har kultingar.
Jägarnas riksförbund

men de har väl rätt att vara där och böka runt, de är inte speciellt farliga. hon får väl vara med barnen ut och leka och passa dom. vadå flytta till bättre marker? bestämmer vem? det kanske är någon som matar dom där så suggan får mat till sina små. De äter ju varken barn eller andra djur! stängsel kan man ju sätta upp mot vilda djur med om man vill att de ska stanna i skogen.
Sånt här får vi allt vänja oss vid. Att leva sida vid sida med dom vilda djuren.
Ärligt talat, vet jag inget om vildsvin..Dom finns inte i mina trakter..jag tänkte att var dom så rädda för dessa djur, så vore alternativet att flytta dom till ett bättre ställe, än att skjuta dom..Var tokigt att uttala mig i nått jag inte har pejl på..Ska bättra mig..
/Catfoot
Jag vet vuxna som inte vågar släppa ut barnen för de tycker det är äckligt med flugor och skalbaggar ute i trädgården
Känns som om det mer är ett problem med dagmamman än med vildsvinen?
#5 Det är väl till att vara extremt sjukligt "nojig", jag har träffat sådana mödrar där barnen inte ens fått hålla i en maskros
Men med vildsvinen förstår jag dagmamman helt och hållet, om det är metrar det är frågan om!?. Jag som har haft egna små barn skulle inte heller velat ha vildsvin väldigt nära inpå, dagmamman känner ju även ett extra ansvar då barnen inte är hennes egna.

#5. OJOJ Ja så talar en klok medmäniska, som inte har en jäkla aning om vad de talar om.
Jag varnar också mina barn för maskrosor i sammhället, men de är så kloka så de har passat sig
Ja, vi har en familj här som inte låter sitt barn gå på gräset, för där kan finnas fästingar..Ok, fästingar är väl inte bra…Men man kan inte överbeskydda sina barn till överdrift..
Mitt barnbarn å mitt brorsbarn springer då i gräset….Å dom har inte fått en enda fästing på sig ännu..
Jag är nog mer rädd för vilda människor än vilda djur…
/Maria
#9 håller med dej .
Finns så många farliga människor.
Förlåt mig, nu vill jag vara lite lustig här… Hon är DAGMAMMA. Inte nattmamma. OCh vildsvin är ju nattaktiva djur. Det är inte ofta de ger sig tilllkänna dagtid, såvida de inte är matade till platsen?
Ska ta och se om jag kan hitta artikeln…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

#11. Ja vist får de skylla sig skälva om de har en trädgårt med massa godsaker för en sugga med kultingar
Sen att djuren är nattaktiva, det stämmer, men en sugga med kultingar söker även mat dagtid, o vad lustig jag var nu
.
Sen ser jag derekt att ni inte har en aning om vad ni talar om, ursäkta har varit in o kollat men hållit tyst för att ni skulle komma till en vetig lösning, men den dagen kommer när ni kommer att fundera över vad sm gått fel.
Nore, vem har några dodsaker i en trädgård vid den här tiden på året? Inte sånt som växer, i alla fall. Så i såna fall, så är det väl något som läggs ut…..
De suggor med battingar som matas här i trakterna, de kommer bara fram när den personen som de är vana vid kommer. De känner tom igen hans bil och ljudet på den.

#14. Nu vet jag inte vad som farit i dig att det inte fins godsaker i en trädgård, kan ta ett exsempel komposten är en av godsakerna tulpanlökar o andra rötter i rabatten, när de går in på gravplatser är väl inte någon som matar dem på kyrkogård heller, så det fins mycke godsaker o plocka i sig fast det inte är full grönska, sen att en sugga som varit i hägn o sen släpts ut är van o få foder vid bestämda tider, men nu talar vi jägare om riktiga vildsvin.

de letar mask och skalbaggar i lövhögar och i nedfallna träd, sen där de fällt träd så bökar de runtomkring. de äter det mesta.

#16 Vi får väl passa på o skriva innan det kommer på att faktis är ett djur som även är rovdjur om det behövs, då lär det bli blokerat på sidan o går det sen in i stadsmiljö o större gravplatser o djurkyrkogårdar o kalasar på vad vi grävt ner våran huskatt som dog av åldersskäl
Vildsvinet är inte bara ett rovdjur. Den är dessutom kannibal.
JAh, så kan inte ens en sån här tråd vara trevlig. Då stoppar vi den med!