Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett19-fåglar-vilt
Läst 1896 ggr
uffelarsen
0

Häger

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej nu är jag här igen, Var ute och gick med kameran och fick syn på denna filuren, första gången jag har sett en sådan stor fågel bygga bo i en trädtopp, skall hålla ett öga på boet om det blir till något kan det bli en massa fina bilder framåt våren. Den var inte så lätt att upptäcka.

/uffe

uffelarsen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och så här såg den ut från vägen där jag gick, finns under "stjärnan"

Visst har jag "hökögon" ;-)

heliotropes
0

Haha! det måste du minst haSkrattande inte dåligt att se den, själv saknar jag dessa objektiv till kameranRynkar på näsan Det blev ett jättefint fotoGlad

Eva // medarbetare på Perser

Hawknestgrove
0

Visst är de vackra? Ska försöka få lite kass bilder på häger jag med, när den börjar komma

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

chik
0

Häger!!Det var en vacker fågel, men vad är detta någon stans.Mysiga träd, måste vara nära havet?

Man kan inte få en bild på lite mer av fågen?

Lena.P är jag i verkliga livet.

uffelarsen
0

Hej!

Det var utanför Löddeköpinge, så det var inte så långt från Öresund, Det blev inte så många fler bilder på hägern, men om den har placerat sitt bo där så skall jag vakta det lite försiktigt och förhoppningsvis få många fina bilder på den och eventuell familj.

/Uffe

skogstrolletbarbro
0

Vilken vacker fågel och så vacker bild!

Skulle en häger förirra sig hit upp så är det nog ett under. Snacka om växthuseffekt då!

Det väntar jag mig inte få se i verkligheten. Tur då, att det finns de som kan visa på hur avlångt Sverige är.

TinaNordberg
0

Håller med, den är verkligen tjusig. Du anmäler väl dina observationer till Artportalen Uffe.

Nära från min boplats finns en liten sjö. Där kan det samlas ett 20-tal hägrar framåt hösten. I år ska jag smyga dit med kameran. Nu är det is och 20 cm snö.

Tina Nordberg medarbetare:

Fågelskådning i fokus

Svamp i fokus