Första snön i Sthlm!?
Nu är det bara att hålla tummarna!!! :)
- Det blir minusgrader över hela landet. Där det nu regnar kommer det under kvällen och natten att övergå i snö. Det kan dra ner hela vägen till Skåne under morgonen och det kommer leda till halka.
- I Stockholm kommer man redan under kvällen se hur regnet övergå i snö. I södra Götaland kommer det framåt småtimmarna, kanske vid fyratiden.
-- Eva Brokhöj, SMHI
// staffan

Skyndade mig att ordna en tjänsteresa till Egypten…..;)
Ha det så skönt bland snifxar, faraoer och pyramider. Det är du värd du "Blommornas drottning"! 
//CarlS
Skall ni ut på vägarna är det inte fel att kolla in vägverket, de har faktiskt mycket bra och väl uppdaterad information om vädret (och vägläget).
http://trafikinfo.vv.se/triniMenu/trinimenu.html?startmenu=1
mvh Martin

Kan berätta att E4:an söder om Söderhamn är avstängd på två ställen nu. På ena stället brinner en långtradare och på det andra stället är det lastbilar som fastnat i snön.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#2 Tack - fast jag åker inte förrän i början av december. Men gottar mig ändå just nu åt beslutet.
Tjohoo! Nu är snön här. :-)

Här är det storm kan jag säga. Hästarna hålls inne och det flyger stora grenar omkring med jämna mellanrum.
Inte något skojigt väder. det snöar vågrätt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Weee!!! Hahaha!! Äntligen!!!
Fram med pulkan!!!
// staffan
Nu fick vi vår första snö här nere i södra Halland också. Och just nu är det 3 grader kallt.
Men det lär bli kortvarigt. På fredag har vi runt tio + igen. Är inte ledsen för det.
//CarlS