Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett: 21-jakt
Läst 5595 ggr
Hawknestgrove
0

Var kan man köpa harar?

Min sambo vill gärna ha en stam med harar här uppe i markerna. Var kan man köpa harar?

HAn vill ha minst två betäckta honor och minst en hane.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

rifla
0

kolla i jakttidningarna brukar finnas under levande djur. hittade rapphöns där.. låter lite det han vill ha, en räv äter mer än det..tyvärr.

skogstrolletbarbro
0

Oj, oj, oj, måste ni KÖPA HARAR? Jag tror inte mina ögon när jag ser det!Förvånad

Här springer det harar varje natt, hit och dit i nysnön. När vi sätter ut hundarna, så börjar de skälla allt som oftast och är det inte någon stackars hungrig ren som springer förbi eller kanske en ekorre så är det ganska säkert en hare.

Ibland så här på vårkanten när de fortfarande är vita, fast snön blir sotigare och det börjar finnas barfläckar här och där så märks de tydligt. Då syns de i vårljuset på nätterna när de sitter på vår vändplan eller hoppar iväg mellan risbuskarna som tittar upp ur snön.

heliotropes
0

#2 Hahaha! NU kom den Skrattande tänkte väl det när jag läste tråden första gången,  jag vet ju att endel har fler än önskvärt, främst som icke önskvärda besökare i rabatterna.

Eva // medarbetare på Perser

Hawknestgrove
0

JA,det är inte många, men jag antar, att han vill sätta i hägn först. OCh rävarna här, de minskar. OK, klart om man kan hitta fler, så köper han fler. Detta var ett minimum.Nu när han och han son äntligen fått tag i en bra harhund….

Bleenda
0

Dom har ganska dålig överlevnad.

Men kika i jakttidningar. Bland annonserna brukar det stå.

Hawknestgrove
0

Ok, tack. Sk säga åt honom  att kolla i sonsonens jakttidningar