Tufft i naturen
Tråkigt. Men det är som du säger, tufft.
På vissa orter verkar kråkorna ha fått ett stort övertag. Gäller att hålla efter dom så gott det går.
Dom är inte lättlurade, kommer jag gående kan dom sitta i träden o kommentera. Kommer jag med bössan lyfter dom på flera skotthålls avstånd.

The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Säga vad man vill om kråkorna, men dom är bra på att imitera.
Jag berättade en gång för en karl att jag hört en kråka jama. Han glodde på mej och började skratta. Rätt var det var hörde vi ett jamande upp ifrån träden och där satt kråkan. Tack och lov säger jag bara. Annars hade jag blivit idiot förklarad för all framtid.
För många år sedan hade jag en som satt och skällde upp i träden. Han har väl hört våra hundar så mycket att den tog efter
#3 Jag har också blivit lurad av en fågel som också gav ifrån sig kattliknande jamanden upp ifrån en hög cypress.
Trodde att en källing klättrat upp och "fastnat", men det var en Nötskrika 
PS. Synd att dom inte träffades, hundkråkan o kattkråkan, det kunde ju blivit livat!!
Synd, Bleenda! på ditt gröngölingsbo. Det känns så meningslöst och så ledsamt när fåglar som man tycker om att ha nära inpå sig, får ett sån´t öde.
Jag vet att kråkorna kan imitera riktigt bra. Har många historier från det att jag var barn, en kusin till mig hade en kråka. "Flax" hette han och han hjälpte till och med min farbror att lägga nät ute på älven.
Min kusin hade också en skata. Som gömde nycklar från hela byn. Nycklarna hittades senare uppe på en loge. Skatan retades jämt. tog mössor bland annat från de som passerade på cykel.
Skatorna är också boplundrare av stora mått. De har retat mig, så många gånger att jag har mycket svårt att tåla dem. De räknar ut och de gör saker till synes, mycket utstuderat. Till deras försvar måste jag säga att de verkar vara otroligt intelligenta. Jag till och med har haft mardrömmar om dem. Usch! Folk i min närhet har roligt åt mitt förhållande med skatorna men det är välgrundat!!!
Ja jag skulle personligen, även om jag vet att man inte får, vilja ha en tam kråka eller korp…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....