Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett04-sjöar-och-vattendrag
Läst 2519 ggr
heliotropes
0

Grodor..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jippi!! Förra året fick inte "mina" grodor någon damm att spela i pga. att den gamla började läcka och en ny damm blev gjord, så några grodor syntes inte tillRynkar på näsan 

Men härom natten hörde jag hur det kväkte vid dammen när mörkeret kom, så jag tog en ficklampa för att få se iallafall en groda…men, jag räknade dom till fem styckenSkrattande 

Hoppas bara att grodyngel och ev, salamander yngel kan samsasObestämd

Eva // medarbetare på Perser

heliotropes
0

.

heliotropes
0

Och de kommer fleraSkrattande

Mitralis
0

Ja, dom jobbar på det ser jag Flört

Bleenda
0

Å, vad jag är avundsjuk.

Jag har försökt att smyga på grodspel, men dom var för långt ut i dammen. Jag älskar grodor. Och det är ett skådespel att både se och höra dom när de är i sitt esse.

skogstrolletbarbro
0

Det som är så roligt med grodsångerna, då är det vår. Jag är snudd på avundsjuk!

För vår damm ligger ännu under nästan en meter snö, men jag hoppas att jag kan få höra dem i maj. Våren springer iväg med långa kliv, mot sommaren även här. Synd bara, att den här tiden går så fort!

heliotropes
0

Inte behöver ni bli avundsjuka, ni är så välkommna att smyga runt min damm på nattenSkrattande Nu hörs dom inte så bra för jag har satt igång vattenfallet, det porlar som om det skulle spöregna ute….

Hawknestgrove
0

Åh så fint! JA din dammvar toppen, den gjorde du förra sommaren va?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

heliotropes
0

Ja! den är ny gjord, jag tog tillvara på växter och djurlivet från den läckande, det fanns iallafall lite vatten kvar i den.