Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett29-sajten
Läst 647 ggr
Faxlin
0

Ang. Virusvarningen

Som ni sett har flera medlemmar blivit varnade av sina virusprogramvaror när de besök iFokus.

Virusprogrammen trodde att en av våra helt vanliga javascript-filer var ett virus och drog därför i nödbromsen. De fungerade med andra ord lite för bra.

Vi är ganska säkra på att problemet nu är åtgärdat men är ändå fortsatt vaksamma på detta då det är av högsta vikt att alla känner att man kan lita på vårt system.

Mvh // Staffan

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

CarlS
0

Mitt Norton Internet Security 2007 har inte varnat mig.

Ni kanske kör med fel antivirusprogram! :)

//CarlS

Faxlin
0

haha, eller så kör du med fel Carl:-) Mitt har inte heller varnat så jag kör nog med fel jag med. hihi

Audiatur et altera pars

CarlS
0

Nej, jag tror att du och jag har så smarta virusprogram så de kan "skilja agnarna från betet" Glad

Faxlin
0

#3: Okej den förklaringen köper jag. Alltid roligare att ha rätt program än fel;-)

Audiatur et altera pars

CarlS
0

Fast jag kan ju ha fel….Flört

Christina
0

Jag har heller inte fått någon varning, men däremot mail från oroliga medlemmar. Så det var fint att kunna lämna ett lugnande besked.

[PeterWem]
0

Norton är inget bra virusprogram. Bättre med en varning för mycket än en för litet. Jag kör med Kaspersky. Tror den fick tredje bäst 2006. Googla efter "bäst antivirus"

broderbluff
0

Som tur var var det inget virus på iFokus. Och ett av de allra bästa virus programmen är ett svenskt som heter NOD 32

irma
0

jag har gratis programmet AVAST,,, och det har inte varnat för iFokus,,men har varnat när jag fått mail som innehåller virus..

CarlS
0

Jag har alltid haft Norton. Har alltid fungerat perfekt.