Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett: 01-floran-alla-våra-växter
Läst 1552 ggr
texasmamma
0

YES, våren är här - äntligen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gissa om jag blev glad, skulle binda hunden utanför pizzerian när jag såg dessa färgklickar. Shit tänkte jag, kameran är hemma men så kom jag på, har ju mobilen.

texasmamma
0

nr 2

texasmamma
0

nr 3

Bleenda
0

Härligt med alla vårtecken nu. Dom ploppar upp lite här och var.

heliotropes
0

Åhhh! lite avis!!Glad..nÄhä!Oskyldig

Eva // medarbetare på Perser

Hawknestgrove
0

åh, så vackert!!!!

Funderade på en sak, såg primulor i butiken… Tänkte köpa och sätta på Siws grav… KAnske lite tidigt?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

attvaraellerintevara
0

Gud så vackra bilder,vilka färger…GladAstrid

attvaraellerintevara
0

Snödropparna böjer sin nacke i vårsolen…   Astrid/birgitta

catfoot
0

Å, så vackra bilder, på vackra blommor..Ja, man längtar till våren nu..Men än är snödrivorna höga, trösten är att solen värmer om dagarna…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

moondancer
0

Va ute större delen av dagen idag och måste säga att det har varit en av dom skönaste dagarna på länge! Besökte bland annat ett fågeltorn vi Roxen (fågeltornet vid Kungsbro) där man såg tofsvipor, havsörn, skrattmåsar och en massa gäss. Fika avnjöts i solskenet. Det var tillräckligt varmt för att man kunde sitta i t-shirt och gotta sig i solen (8 grader i skuggan).

Sedan en tur genom odlingslandskapet med alla drumliner och flyttblock, tittade på kyrkor och diverse vackra runstenar och gravhögar. Sjukt skön dag:D

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Cristine
0

Inte här.. det snöar för fulltRynkar på näsan och ska snöa i flera dagar!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

moondancer
0

Det snöade smått igår, eller ja, det snöade ganska kraftigt ett tag, men eftersom inget stannade på marken räknas det inte riktigt. Idag är det mulet och jobbigt, passande att det är måndag Flört. Väcktes i alla fall av en talgoxe som sjöng utanför fönstret. En ganska bra början på dagen.

//Olle

texasmamma
0

#9 Låter som en helt underbar dag du hade.

Blir lite ledsen i ögat idag för det måste ha snöat hela natten, allt är vitt. Gick förbi mina krokusar för att kolla läget och det var inte allt för illa då de har lite skydd från en balkong.

Hawknestgrove
0

JA här har vi nästan snöfritt nu!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

isa
0

Vackra bilder verkligen! här kommer några vårtecken till:Dock från förra året. Måste kolla vad som hänt med årets bilder somjag har tagit idag…………

isa
0

Nu ska vi se om jag lyckas med kvällens (årets ) vårbukett , ( de blåa trädgårsdsblommorna växer vilt här hos mig i mitt område, på en plats som antagligen varit en gammal tomtmark.

isa
0

Någon som vet vad den lila blomman heter? jag tror det är en slags orkide´

moondancer
0

Vilken menar du? Färg och utseende på blomman hjälper, så slipper jag gissa vilken du menar Flört

//Olle

isa
0

Här kommer en bättre bild på den lila-färgade blomman som jag menar:

mvh isa

isa
0

#9 Åh vilken härlig dag du hade. Och havsörn fick du se på köpet också. Jag brukar vara i Angarns naturreservat och kolla på rovfåglar.Glad

isa
0

Här får ni en bild till från förra året. De är så vackra de här röda gullvivorna tycker jag. Dessa växer vilt på Djursholms kyrkogåd.