Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett: 24-svenska-vilda-djur
Läst 2048 ggr
Mandrakonian
0

favorit djur???

Vilka djur är era favoriter , nu menar jag inte hundar eller katter. Vilda djur dvs. Mitt favorit djur är björn.

Faxlin
0

Mitt är vargen av de som lever på land och hajen av de som lever i vatten och örnen av de som lever i luften.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

OlleA
0

Mina favoriter just nu är de vackra rådjuren som jag ibland ser hemma på mornarna. I söndags morse var två getter framme på ängen bara ca 4-5 meter från mitt fönster! Glad

Olle

CarlS
0

För mig är det självklart: Vargen!

Det finns många andra vackra och intressanta djur förvisso men vargen finns i mitt hjärta!

Carls

Martin
0

Lodjuret, lynx lynx. Smidigheten. Styrkan. Det tysta. Det effektiva. Den står för så mycket. Så är den ganska vacker också.

mvh Martin

Lisbeth
0

Vargen är min favorit. Kanske på grund av att jag gillar hundar så mycket, de är ju släkt. Men alla djur är intressanta.

Christina
0

Jag är nog mer småskalig och velar mellan igelkott och ekorre.

Ekorrar har jag gott om i min hasselskogsnatur men igelkottar har tyvärr lyst med sin frånvaro under många år. Försöker bygga igelkottsmiljöer här och var utifall någon skulle dyka upp på min ö.

AnnaO
0

En av mina favoriter är Kronhjorten. Den är så vacker. Det är Skånes landskapsdjur, något som passar bra eftersom den är ganska vanlig här. (Fast jag antar att de flesta är förrymda djur från hjortuppfödare.)

Leffe
0

Havsörnen t.ex. när den "segelflyger" över vattnet. På nära håll visar den en otrolig stolthet. Det såg jag klart och tydligt när jag körde  Djurakutbilen i Stockholm. Fick köra en sådan havsörn till Viltjouren. Havsörnen är ståtlig , stolt, majestätisk och magnifik

lothus1
0

Min definitiva favorit bland djuren är den vithövdade havsörnen. Så ståtlig och mäktig!!!

Kram!

DianaK
0

Vargen,Grävlingen tillhör mina favoriter och Delfiner/Späckhuggare.Glad

Kronängens
0

Älgar tycker jag är häftiga djur. /Susanna

irma
0

I svensk natur gillar jag alla våra vilda djur..lo, björn, varg, älg, rådjur, orm,
i havet är jag fascinerad av valen, särskilt späckhuggaren, hajen, 

Det enda djur jag har svårt för är spindlarna, har fobi för dessa…

DianaK
0

#12 Jag har svårt eller är rädd för blodiglar,insekter jag absolut inte är förtjust i är älgflugan,här har det varit MASSOR av dem krälar i håret så fort man vistas ute,och hundarna får dem i pälsen USCH.

http://www.skola.kristinehamn.se/brogard/personalsidor/lars/lgflugan.htm

/DianaK

Kaningalen
0

Vargen är min absoluta favorit!

bildochfoto
0

Havsörn är en mäktig syn. Men även en Randig Sjökock kan vara riktigt häftig..eller varför inte en Sorgmantels flykt…

Svårt med favorit när det kommer till vilda djur vår natur är ju så full av enastående varelser…