Fåglar vid Laisälven.
Efter vi räddat vägen från översvämningen, som jag redan berättat om, for vi iväg för att ta en titt på våren.
Ner till bron över Laisälven, blev det för där syns utvecklingen bäst, så här års.
Jag gick ner från bron, vid älven för att försöka fånga några sjöfåglar på bild. De simmade i vaken nedanför, mitt i strömfåran. Hann ta några bilder innan jag fick höra ett susande ljud bakom mig. Det var två svanar som just passerade mig med några meter.
Jag hann inte upp med kameran tillräckligt fort för att få en pangbild, men en bild blev det i alla fall.
Fina bilder som vanligt skogstrollet 
/kram Spanaren
Vacker bild och tänk om jag hade hunnit fota tjädertupparna som vi har sett i skogen men …
Skogstrollet var inte du konstnär också?!?! Då målar du säkert fina naturbilder i så fall/ kram Spanaren
Tjädertuppar var jag på jakt efter i morse… men de visade sig inte!
Ja, jag målar också - nog kanske det blir en bild av tjäderhönan. Skulle vilja sitta med penseln mycket oftare än vad jag gör, men det är desto roligare när det väl blir av.
Du målar och jag skriver och våra naturupplevelser får komma till uttryck där *fniss* / kram Spanaren
Ps Men visst ja! Så var det väl, att du har gett ut en bok?
Lilla flickan var ju f in hon med!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Ja, Gunilla! Även hon är en riktig skönhet.
Ps. Spanaren.
Ja, jag gav ut "Pintorparhäxans elev" förra sommaren.
Håller på samla fakta till nästa.
#8 Har bara min allra första bok Min andliga stig elektroniskt ute på nätet, för jag har tävlat i bok-sm. En rolig grej fastän jag inte vann eller ännu blivit upptäckt 
/kram Spanaren
Ps I morse så såg vi en ganska så stor tjädertupp plus en stor spännare
Åh, så spännande! Jag har haft lite kontakter med en del av de tävlande. Måste gå in där och läsa lite i din bok!