Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett: vårt-samhälle
Läst 1700 ggr
[Cuyo]
0

Pehrson (FP) talar om utegångsförbud

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Pehrson (FP) talar om utegångsförbud
MALMÖ. Johan Pehrson, Folkpartiets (FP) rättspolitiske talesman, vill överväga ett utegångsförbud för ungdomar som stökar, kastar sten mot utryckningspersonal och tänder bränder i Rosengård i Malmö.
Men polisen gör tummen ner.

http://www.kvp.se/nyheter/1.1559788/pehrson-fp-talar-om-utegangsforbud

Hej jag skrev om det här i Expressen idag Hej Cuyo

Postat av Cuyo 68 den 7 maj 2009 kl 11:07
Hej jag tycker att med det som händer i vårt samhälle idag är mycket oroligt på många sätt,och det som händer i Rosengård är ju förskräckligt idag,och det här problemet har vi ju i hela landet mer eller mindre.
Och det här är ju ungdom som vet vad dom gör,låt dom få betala det här själva eller kan dom inte då får väl deras föräldrar stå för den här notan,för det är väl inte rättvist att det här ska gå på skattemedel.
Så dom som åker fast för det här skicka räkningen till deras föräldrar då tror jag vi för slut på det här till en viss del.
Hej Cuyo som är mycket orolig vad som händer idag

Hawknestgrove
0

Ja konstigt. JAg håller med, men vad gör man, när föräldrarna sk*ter i om ungarna är ute eller inte? på sätt och vis, så håller de sina små oskyldiga telningar bakom ryggen.

Vet  att liknande förekommer även här i min nära krets.Cuyo, det hjälper inte, att skicka räkningen till föräldrarna. De bestider och struntar i allt betala.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[Cuyo]
0

Hej Gunilla tyvärr är det nog så men något måste ju göra för annars gör dom som dom vill,men det gör dom ju redan som jag förstår in med den Amerikanska polisen så tror jag det blir lite ordning.

Hej Cuyo

Hawknestgrove
0

Ja och vem är det, som har skapat en så vidrig föräldrageneration? Jo, de som är mor och farföräldrar i dag.

I detta sammanhang vill jag berätta om en liten incident jag åkade ut för idag.

Jag har ett lite extrajobb, sätter på erklamlappar på kundvagnar. Då brukar jag ha en vegn, där jag har lla grejer,  vagnpoletter, skruvar, plastramar och nu även en tia. Tänkte, att när jag är klar, så ska jag köpa en tiding för den slanten. Nåväl, jag brukar få ha min vagn ifred, ingen rödr den med så mycket jox i, men idag, så såg jag en  dam, prydlig, runt 60 årstå och rota i min vagn!

JAg frågade vad i h***e hon hade där att göra. Hon skulle bara ha en polett. … Jo du tanten var så fattig, så hon stal min tia…….. Gissa om jag skämde ut henne i butiken!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....