Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett22-ute-i-naturen
Läst 3168 ggr
Bleenda
0

Nyfödd älgkalv

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det händer mycket uti vår natur just nu. Rena BB.

Man blir lite ivrig och pulsen stiger, så det blir ju lite oskärpa. Men, menFlört.

Hawknestgrove
0

Oj, lite tidigt! i vilken ända av Sverige bor du? För här är de inte klara än. Sån liten söt…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Bleenda
0

Närke.

Hyacint1
0

Hej! Ja det är  udnerbart med naturens barnkammare så här års, lycka du som får vara ute och fota i den också.

Bleenda
0

#3 Jag älskar den här tiden på året.

rifla
0

Grattis till den underbara bilden..

här är vi åxå glada.. de fasaner vi satte ut i fjol (10st) så är det 7 hönor kvar och nu såg vi 8 kycklingar..

skogstrolletbarbro
0

Det gäller att vara vid rätt ställe, vud rätt tidpunkt.

Härlig upplevelse, Bleenda!

Där är nog inte så långt kvar innan älgkalvarna kommer här också. Älgkorna har börjat stöta ifrån sig sina årsgamla kalvar, redan såå… Det är tidigt i år!

rifla
0

ja det är tidigt i år. såg nyss en rådjurs get med 2 killingar…och kameran hann inte upp.. typiskt.

Bleenda
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kul med fasanerna.

Jag smög på en get i går morse på jobbet. Men hon hade tyvärr ingen liten med sej.

Jag jobbar på en skola och det är rena viltsafarin där på måndag mornarna. Den ligger i utkanten av stan och har både älg rådjur harar rävar och fasaner där. Älgen har jag bara sett ett kort på. Men de andra ser man ofta. Förra året gick det en get med 2 killingar där. Tyvärr misade jag henne jämt, men andra hade lyckan att få se dessa små prickiga killingar.

Dom här älgarna såg jag samma dag som kon med kalven.

Hawknestgrove
0

ja då är det tidigt. För brukar man inte skoja om,att alla älgar fyller år första juni?

rifla
0

ja och rådjur brukar inte få i maj här vad jag vet.

isa
0

Åh lilla gosing-älgen. Modern är säkert stolt! Glad VAd härligt att få kunna dokumentera en sån liten en.

Hawknestgrove
0

Ja usch, inga flr såna bilder tack. Då blir jag snart sån, att jag itne kan äta älg heller. Rådjur kan jag inte äta längre, sen jag såg småBambi här hemma. Ben som blyertspennor……