Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett01-floran-alla-våra-växter
Läst 1784 ggr
Bleenda
0

Överblommad vårkrage

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har börjat fota i raw och då kommer min trädgård till användning.

moondancer
0

Snygg bild  (men jag skulle ha beskurit lite i nedkanten så att blomman kommer i mitten). Härliga färger

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

isa
0

Fin bild! Glad

texasmamma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Supersnygg bild i sin enkelhet, gillar det gråa för det lyfter verkligen fram blomman och färgerna.

Du får en regndränkt marguerite som inte riktigt är helt utslagen än av mig. I hällande regn försökte jag göra balkongen lite somrig i dag för snart måste det väl bli sommar på riktigt

Bleenda
0

Härligt med alla regndroppar. Jag har själv fotat några blommor just för dropparnas skull. Det blir rätt fint.

skogstrolletbarbro
0

Jättefina bilder!

Jag är ju verkligen ingen expert på det här med fotoinställningar och fotoformat och allt vad det heter. Men jag vill veta.

Vad betyder det, Bleenda, att du fotar i RAW. Kan du ge mig en ledtråd?

Hawknestgrove
0

Så fina bilder!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Bleenda
0

#5 Tack ska du ha. Hmmm, jag fattar knappt själv vad jag görSkäms

När man fotar i raw så får man tydligen råformatet eller negativet, har jag fått förklarat. När du sedan ska redigera bilden får du fram ett annat djup i bilden.  Finare bilder. Finare färger.

Hoppas nu ingen skrattar åt min förklaring. Gå in på "foto ifolkus" och ställ frågan så får du nog bättre svar. Vi har ju likadana kameror så det är bara att sätta i gång. Du fotar fina bilder och det skulle ju bli bra till din sida.

skogstrolletbarbro
0

Ska nog göra det, när jag får en stund över. Måste ha badrummet klart först.

moondancer
0

En bra förklaring på enkelt språk #7  Glad

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus