Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett22-ute-i-naturen
Läst 2937 ggr
Bleenda
0

Råbock

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har sådan tur att jag får se dessa vackra rådjur på min arbets plats. Dom kommer tidigt på mornarna innan det börjar röra på sej på jobbet.

heliotropes
0

Åhh! så vacker bild.

Eva // medarbetare på Perser

Bleenda
0

Häromdagen tog jag inte med kameran på grund av vädret. Och det fick jag ångra, för då kom en råget med 2 små killingar och dom sprang helt synligt och lekte.

Kanske det här är den stolta fadern.

Det här är helt vilt levande rådjur, men dom trivs tydligen på den här skolan.

rifla
0

visst är det kul att se alla dessa djuren och dess barn..

Bleenda
0

#3 Jag är ute och tittar och lyssnar varje  morgon och kväll. Ljuvligt att få se alla djuren i dess rätta miljö. Stora som små.

rifla
0

kameran i högsta hugg på altanen igår, vi såg råbockar som markerade revir, och änå fick jag inget foto på de 2 gökar som kom och flög och satte sig i björken ca 5 meter från oss. blev så facinerad av denna som hade så fin "svans" föring och flög så illa roligt.

I år tycker jag att vi har hört så många olika gökar samtidigt, så det måste ha blivit flera.

Hawknestgrove
0

Och i förra veckan såg vi två älgar, (fjolingar) i gläntan hos oss. MEn innan jag hade fibblat fram kameran, så var de väck.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Bleenda
0

Haha, Jag tror det är bara turen som gör att man får en bild oftast. När jag är ute och fotar blir det oftast bild på något jag inte letat efter.

isa
0

Vad vacker han är där bland blommorna!