Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett28-övrigt
Läst 824 ggr
dixel
0

ryggsäcksfråga?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kanske inte hör till detta forum, men jag chansarFlört

Vi ska till fjällen i vinter och då ska min lilla dvärgschnauzer naturligtvis med. Kan tänka mig att jag ibland måste bära honom, om det är mycket snö och det fastnar i hans små tassar och så…..så jag tänkte man kunde kanske ha en sorts ryggsäck fram på magen och bära honom i , ibland , för att underlätta för honom. Har någon här nåt förslag till mig, ang. ryggsäck till hunden och var jag kan hitta en sådan. Har tidigare bara haft stora hundar i fjällen och det har inte varit nåt problem. Detta med en sån här liten hund är nytt för oss. Tacksam om nån har lite råd och tips ang. detta.

CarlS
0

Är nog inte mycket till hjälp här dixel. Har bara haft Irländsk Varghund och den skulle jag inte vilja bära på ryggen! :)

Men jag såg fina barnbärstolsryggsäckar på addnature.com

//Carls

dixel
0

Tack för linken Carls, fanns lite att se där. Klart är att en Irländsk varghund behöver man inte bära i ryggsäck, inte heller våra tidigare hundar, riesen, de är verkligen snöhundar och tåliga,  men den här lilla skiten vi har nu, är en riktig "soffpotatis", vill mest ligga på rygg i soffan bara.Glad

CarlS
0

Haha, ja hoppas du hittar något att bära honom i annars får han väl åka släde…:)

//CarlS

Faxlin
0

Annars har ju Fjällräven en hel del riktigt bra och rejäla ryggsäckar. Gäller nog att du provar ut den riktigt, annars blir det jobbigt för ryggen.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

dixel
0

Tack för tipsen. Faktiskt så har jag tänkt om. Köper nog en overall till honom, den skyddar ju mot alla snöklumpar som fastnar på magen och benen……tror jag Fundersam

[Asta]
0

Jag vet inte något om ryggsäck, men jag har erfarenhet av liten hund i fjällen och det av en med ännu kortare ben än en dvärgschnauzer. Och jag kan garantera att ha behövde INTE bäras. De där korta benen orkar förbaske mig hur länge som helst.

Fast nu läste jag att det var snön som var problemet. Skickar i alla fall jag.Glad

dixel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja precis, som Du säger så orkar de små hur mycket som helst, det är just snön som är  problem, men vi har löst det med att skaffa honom en hundoverall, så slipper ha dessa stora "kulor " på magen och benen, han kommer tycka det blir "superbra"…tror jag iallafall…den lilla smurfen minFundersam