Flera bon?
Var nere hos den flitige lille jägaren ett par timmar i dag, såg till min förvåning att ibland flög den in på andra sidan ån i ett buskage och i bland flög den rakt in i strandkanten ca 4m därifrån. på väg hem kunde jag inte låta bli att ta en snabb titt på andra sidan ån. mycket riktigt .. jag såg minst 2 st "stora" ungar och vid det andra 3 stycken "små" har jag råkat ut för 2 st Rödhakar som har byggt bo på nästintill samma plats? har för mig att dom är ganska "revirstarka" bifogar lite bilder, har inte denna lite stor storlek och lite "fel" färger?
/Uffe

Så fina bilder!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Otroligt fina bilder. Särskilt bild nr 3, den är ju kanon! Du är jätteduktig på att fota fåglar tycker jag.
Rödhaken är en fin fågel. Jag såg en igår. De lyser så fint med sitt röda bröst, nästan som en "sommarens domherre" !

Tackar tackar, jag tycker också mycket om Rödhaken det är min lilla favoritfågel, kul du nämnde Domherren det är faktiskt nästa favorit men den har jag aldrig lyckata att få på bild :-( Jag läste någonstans att kungsfiskaren kunde ha flera bo i gång samtidigt är det någon som vet om det är så också med Rödhaken?
/Uffe
Jag vet att vår svartvita flugsnapparhane här har minst två honor med ungar att försörja i år, så nog är det möjligt att rödhaken gör likadant.

Hmmm tufft liv att vara fågel med dubbla familjer att ta hand om
/uffe
Ja, men det har ju visat sig att en del mänskliga hanar provat det också 
HAha ja nöjesskatt kallar man underhållet va?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....