Trädgårdsbesök.
Det är ormvråkar! Vilket härligt besök du får i din egen trädgård!

#3. det kan nog stämma, o i år har de inte svårt att hitta föda, märkte när jag gjorde orning viltåkern vid midsommar orm till tusen o några ormvrokspar som kalasa på det jag bjöd på, uppskrämd hugghormar o snoka, jag lyfte på hatten o tacka för var orm de tog.

Fin fin trädgård , inte dumt att sitta en morgon med en kopp kaffe och titta på ormvråkar i sin trädgård, lite avundsjuk är jag.
/uffe
Jag blir också avundsjuk, då jag älskar rovfåglar! Det kan absolut stämma att det är en unge och föräldrar. "Mitt" ormvråkspars unge, har blivit stor här nu och flyger själv och jagar. De finns ungefär en halv kilometer från där jag bor. Men ungen har inte ännu vant sig vid måsar och kråkor som kommer och mobbar den ibland.
Grattis1 Säger som Nore. Jag bugar och tackar för varje huggorm de tar här runt huset…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#4 och #7 Praktiskt med fåglar som tar huggormar!
ps. "mitt" ormvråkspar har sitt bo i en dunge, bredvid ett galoppfält. De jagar råttor på "galoppen", det finns väl mycket sånt nära ett stort stall antar jag. Men de är aldrig framme när det är ett lopp och tävling, för då blir det väl för mycket folk antar jag. ds