Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett: vårt-samhälle
Läst 2949 ggr
[Cuyo]
0

Körde rattfull till AA

Hej jag har tagit upp den här artikeln i min grupp oxå och jag tycker det rör oss alla,därför lägger jag in den hos dej oxå Gunilla så får vi se om det är något intresse på det här.    Hej Cuyo

**Mycket har jag varit med om när det har med det här att göra,men det här tog nog priset måste jag säga den här människa har inte på AA att göra tycker jag,och sen kan jag passa på att AA inte heller är den hjälpen du vill ha om du ska lägga av med den här skiten,och dom som vet att jag är en nykter alkoholist vet oxå vad jag pratar om.

Hej Cuyo

Körde rattfull till AA

Kvinnan körde med över tre promille i blodet
Med 3,17 promille alkohol i blodet tog den 40-åriga kvinnan bilen till ett möte med Anonyma alkoholister (AA).

Andra trafikanter fick väja för henne när hon körde på fel sida av vägen. Ett vittne följde efter kvinnan i drygt sju kilometer och såg henne bland annat köra fel i en rondell. Vittnet såg sedan kvinnan ragla ut ur bilen när hon kommit fram till den lokal där AA-mötet hölls.

"Inga minnen"
Ingen person kom till skada av kvinnas framfart. Den 40-åriga kvinnan säger att hon inte har några minnen av händelsen, rapporterar flera lokala medier.

Händelsen ägde rum i maj i Falsterbo och nu åtalas kvinnan.**

Nore
0

#0. Helt riktigt att du tog upp detta, här går det stora penninger till att få folk att förstå att ratten o trafik tillhör inte trafik o apsolut inte när de skall på ett AA möte, körkort indraget på livstid o inga försäkringar giltiga utan de får stå sitt kast skälva.

Åk ut en dag o åk tjugo mil, räkna alla taxibilar du ser under dessa mil, lika många rattfulla har du mött, det låter inte klokt men så är det uträknat, o inte nog med det, de som kör onyktra klarar sig i regel men de stakarna som råkar ut för en onyckter förare lever mycke farligare.

Så det du gjorde här är en tumme upp min vänCool

[Cuyo]
0

Hej Nore jag kan berätta mycket om det här hur jobbigt det kan vara att lägga av med den här skiten,men jag ska ta det en annan gång när hjärnan kommer i balans igen i den här värmen oj oj Hej Cuyo

rifla
0

Jag tyckte nog att det var ett bra ställe mitt i bedrövelsen att åka till..man får hjälp där,

Martin
0

Oavsett hur mycket hjälp man behöver är det aldrig ok att köra bil med 3.17 promille. Jag tror inte att man kan göra den resen som är beskriven ovan 2 gånger utan att köra av vägen, eller krocka med någon annan.

Hur mycket någon än behöver hjälp, vill jag inte möta dem på vägen i det tillståndet.

mvh Martin

[Cuyo]
0

Hej jag ville ta upp det här ämnet för det rör alla idag som har problem med spriten,och den här händelsen kan ju oxå vara ett rop på hjälp för det är inte så lätt att få det ibland,men det här var ju inte det bästa sättet det håller jag med om.

Jag skulle vilja berätta av egen erfarenhet,folk tror att det är hur lätt som helst att lägga av med sitt missbruk,jag måste säga att det var jobbigt men det som var jobbigast var att man miste sina vänner och många anhöriga M M,för inte ville dom vara med en som inte dricker mer och dessutom har blivit en Nykter Alkoholist.

Jag märker när vi kommer hem till folk på en lösdag då känner man på sej hur spänt det är,för dom vi hälsar på dricker själva men det kan dom ju inte när vi kommer heter det då,men där har många fel vi bryr oss inte om det folk får göra det dom vill i det fallet.

Så vad jag menar med det här det är inte så lätt för en missbrukare att bli fri från det här,han har ju att tänka på hur blir det med dom vännerna jag hade och min släkt för det är där den stora biten kommer för många,och många gånger är det värre än att bli av med spriten och i det fallet vet jag vad jag tallar om idag,men jag resonerar så jag blev av med mitt beroende och det är jag mycket glad för,sen när det har med dom som har svikit oss så är jag glad att jag gjorde som jag gjorde jag är en fri man från ett helvete.

Hej Cuyo som hjälper många som vill lägga av med det här om dom vill själva

Nore
0

#4. Börgar med att säga trevligt att höras, det var ett tag sedan.

Som du säger är det många som kanske skulle behöva denna hjälp, har kamrater i min krets, om man vinklar det om att hjälpa till så går det en veckautan att större glada miner, ja har väl för faen inga bekymmer, tar bara några öl för att koppla av, o frugan köpte box vin, o den kan inte stå hur länge som helst, är några av förklaringarna, o frugan hans säger jag dricker bara föär att han inte skall skälpa i sig allt.Obestämd

Hawknestgrove
0

Oj så bra att ni tar upp detta, Nore och Cuyo. Ja jag erkänner själv, jag klarar inte av att köpa en box med vin. Konstigt. HAr jag en flaska, kan jag hur enkelt som helst ta halva en fredag och spara nästa till nästa fredag. Men en 3litare? Nope, den går åt på en vecka. ungefär som när man köpte en limpa cigg. Den håller inte mer än en vecka heller…

Fniss,  på väg till AA….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[Cuyo]
0

Hej jag tänkte att den här artikeln skulle få upp en liten diskussion om det här,för jag tror att det är många i stugorna som vill prata om det här att kanske vi har gått lite för långt med den här varan,och då finns det säkert många som kan komma med sina synpunkter varför det har blivit så???

Jag kan säga er att jag har skrivet mycket om mej själv när det gäller spriten som jag använde flitigt i 10 årstid,och som jag är fri fån idag och nu är det snart 9 årsen jag tog en droppe,men nu ska tilläggas jag är inte rädd att prata om det här vilket har get mej styrka att gå igenom det här med mycket hjälp av min fru så klart ska ju oxå tilläggas.

Så var inte rädda att prata om det här det kan kanske hjälpa och det är ju värt ett försök,och vill ni inte skriva här så går det ju bra att PM den ni vill prata med.

Hej Cuyo

[Cuyo]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej det var hemskt vad det blev tyst i den här diskussionen nu,eller ska vi skylla på sommar värmen att vi inte orkar skriva nu,men jag håller med er isåfall oj oj.

Hej Cuyo

Jag hade en hund som älskade att dricka i en spann och här kommer han på bild. ARRO var namnet på vovven

kerstinjo
0

Oavsett vart hon var på väg, så är det aldrig ok att köra bil med alkohol i kroppen.

Givetsvis är kvinnan välkommen till AA igen. AA är en gemenskap öppen för alla, oavsett om hon/han har gjort ett "misstag".

Sjukdomen är listig, farlig och stark och jag är övertygad om att hon är välkommen på AA-möten igen.

Kerstin 

[Cuyo]
0

Hej Kerstinjo nu var jag så nyfiken på dej så jag gick in och tittade i din profil,och vad fick se där ju fina vovvar som jag älskar men om det på min sida på Ning.

Jag fick läsa att hon var välkommen till AA och då förmodar jag att du känner till vad AA är för en hjälp till dom som vill ha hjälp mot sitt missbruk.

Jag har själv varit på många möten här i Göteborg,och det har inte varit den hjälpen jag ville ha,för där var det samling vid ett bord och var och en fick säga vad dom har varit med om och hur dom mår och var dom bodde idag,jag kan räkna upp hur mycket som helst av det här som jag tyckte var meningslöst att sitta och prata för en Alkoholist,för är det inte så att man inte vill prata om det gång på gång när man har möte när man går till AA för att få hjälp med sina alkoholproblem,jag ledsnade på det här korsförhöret och sluttade att gå ditt och det ångrade jag inte.

Det skulle vara roligt att få höra om det finns någon annan som har synpunkter på AA,då är ni välkomna att berätta hur ni ser på det här som jag har upplevt själv för snart 9 år sedan

Hej Cuyo

kerstinjo
0

Nu kanske vi kommer ifrån ämnet lite, men du skriver;

….där var det samling vid ett bord och var och en fick säga vad dom har varit med om och hur dom mår och var dom bodde idag, jag kan räkna upp hur mycket som helst av det här som jag tyckte var meningslöst att sitta och prata för en Alkoholist, för är det inte så att man inte vill prata om det gång på gång när man har möte när man går till AA för att få hjälp med sina alkoholproblem, jag ledsnade på det här korsförhöret.

Det finns inget jag känner igen i ovanstående.

Men du är välkommen in på www.beroenden.ifokus.se och diskutera AA, NA osv om du vill.

Kerstin 

Nore
0

Jag undrar om det inte är så, vill inte individen inerst inne bli nyckter, så tror jag för min del att en förening skulle klara det, viljan måste nog vara den största knuten i det hela, sen att de debaterar hur deras vardag ser ut är också tror jag mycke viktig.

Nu är det så att jag talar i något som jag vet lite om, eftersom jag aldrig kunnat dricka två dagar i rad, men onyckter har jag varit o mått skit o lovat aldrig mer, men det har ju hänt, men aldrig så jag kunnat säga jag har problem med alkoholen.

Men som jag säger så har jag folk på nära håll o har varit gift med en som smög i tre år innan jag kom på det, o det säger jag aldrig mer.

MVH Nore

kerstinjo
0

Finns inte den egna viljan så är det lönlöst, man måste bli nykter för sin egen skull och inte för att andra vill det.

Kerstin 

[Cuyo]
0

Hej 12 ja du vet inte jag vad du har varit med om i det jag skrev om AA och runda bordet,men det är ju inte heller säkert att dom har samma program över allt på AA när dom träffas på sina Möten,men det här har jag upplevt och jag är inte ensam om det häller här i Göteborg som det var på den tiden när jag var där.

Hej Cuyo som ska gå in på din länk senare nr 12

[Cuyo]
0

Hej Tack för länken nr 12 jag hade inte en aning om den sidan,och jag har varit och läst lite och kommer oxå att vara med där och diskutera lite om det här,och jag har nog mycket att säga hur våra politiker jobba mått dom som är missbrukare idag,läs bara hur dom bar sej åt med dom som bodde på Meros som nu inte finns mer och det har jag skrivet en del om oxå i min grupp.

Hej Cuyo

kerstinjo
0

Du är hjärtligt välkommen in på beroenden och jag ser fram emot att läsa vad du kommer att skriva. Känns som att det är mer lämpligt att ta diskussionen på den sajten.

Annars kommer väl Gunilla att bannlysa både polkagrisar och AA/NA?Obestämd

Kerstin 

rifla
0

jag har jobbat som alkohol och drog terapeut i 10 år inom minnesota modellen. på både behandlingshem och öppenvård. och jag går på möten för min egen skull.

[Cuyo]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej nr 17 jag ska gå igenom lite av det jag har skrivet om det här när vi pratar om den här sjukdomen,men från början var det ju inte det ska tilläggas då var det självförvållat.

Hej från Cuyo som kommer in och hälsar på er vid ett senare tillfälle jag måste ju se till min grupp oxå oj oj

PS det ni ser på bilden är från Meros Camping här i Göteborg där jag hjälpte till att samla kläder till dom Missbrukare som bodde där då.

Hawknestgrove
0

Nä, vi har ju denna spalt just för vårt samhälle och tycker nog att vi gott kan diskuter lite sånt här med om det kommer upp. JA KErstin, fins inte viljan, då kan nog inte 20 vilda hästar stoppa någon. KAn nog säga, att i mitt fall, så är det ju inte svårare än att jag låter bli att köpa en 3litare. MEn å andra sidan, jag kan inte låta bli en öppna chokladkartong heller……MEn jag köper den inte. Det är väl det som är skillnaden mellan ett beroende och inte beroende?

[Cuyo]
0

Hej Ja du Gunilla och ni andra som är med här och diskuterar,nu kommer jag till en liten händelse som kan ha med spriten att göra för många som sitter och skriver på datan idag.

Nu går jag inte in på guppet med det här,men jag tror att många känner nog igen och vet vad jag menar med det här,när spriten kommer in så går vettet ut och då vet man inte vad man säger eller i det här fallet skriver i en grupp.

Jag har velat ta upp det här många gånger men jag har inte vågat,men nu tycker jag det passade bra i den här tråden,jag har varit fri från spriten sen jag började med datan för 9 år sedan,så jag märker på en del inlägg att här står det nog inte rätt till i afton,och då undviker man många gånger att svara på det inlägget för man vil ju inte att det slutar det med otrevligheter på den tråden. 

Det skulle vara roligt om det är fler som har den här lite vågade uppfattningen som jag kommer med här,jag kanske blir bannlyst i den här gruppen efter det här inlägget oj oj.

För det är ju så här många gånger när man är arg på någon och har druckit,då skäller man ut den här människan så det står härliga till,och dan efter när man kanske träffas igen hur känner man sej då,alla vet och det är ju samma sak när man vräker ut sej på datan när man skriver det man inte skulle har gjort om man var nykter.

Hej Cuyo som slutar för i kväll och skam vet om jag vågar gå in här mer oj oj

Nore
0

#21. Vist Cuyo skall du kunna ventilera sådant här, jag har också märkt ordval bland debatörer o deras handlingar många gånger går över öl o ett glas vin, det blir liksom lite krydda på såsen som man inte skulle uttrycka sig i vanliga fall till en medmäniska, sen kan det vara jäkligt svårt o erkänna att jag hadde nog inte behövt sitta vid datorn den kvällen.

Men nu är det så att jag i mitt fall kan göra bort mej utan med styrketåren, för jag har alltid sakt rent ut o fått lida för det också eftersom det inte passar in med sanningen många gånger.

Vi kan gå till stora förtagsledare som inte skulle kunna bedriva företaget om de inte hadde en styrketår o stärka sig på innan dagens svåra beslut.

Räknas Kaffe som doping så är jag dopad nu, MVH Nore

[Cuyo]
0

Hej jag vill tillägga att jag har aldrig haft något otal med er på Svensk Natur när det gäller inlägg.

Hej Cuyo

[Cuyo]
0

Hej jag fick den här av en medlem som tyckte det var bra att man gick ut med det här.

Hej Cuyo

Hawknestgrove
0

JA den är bra, Cuyo!

Själv håller jag stenhårt på, att har jag tagit det allra minsta alkohol, så stänger jag av datorn. JAg kör ju inte bil med alkohol i kroppen heller. Missförstå mig rättt nu, detta betyder INTE att jag är dyngrak två dagar i rad, eller ens en!

OK, tar gärna  två-tre glas vin på fredag kväll ,men lördag är det bara allmänt datorförbud av ingen annan anledning än att jag själv satt det förbudet.

Säger som Corneliis, dricka sig full, det kan man göra tills man fyller 30. Sen är det inte roligt längre.

[Cuyo]
0

Hej jag har skrivet det här i några grupper till som jag är med i + min då,men jag säger än en gång att det här skulle man ha gjort mycket tidigare så kanske vi hade haft mer folk som hade vågat skriva, om ni viste vad jag har tänkt på att få säga det här för vi har ju grupper för att vi tycker det är roligt att skriva till varandra,och då ska det ju inte vara folk som förstör det här tycker jag. Hej Cuyo

Hawknestgrove
0

ja visst ska man kuna ta upp detta även här. Det är därför jag har en spalt som heter Vårt samhälle. MEn som sagt, du får nog ett jäkla gensvar om du tar upp det på Beroenden i Fokus!

[Cuyo]
0

Hej Gunilla och ni andra det kan nog så vara att jag för gensvar,men jag nöjer mej med den här gruppen och dom andra ja är med i,men tack för tipsen .

hej Cuyo

PS Gunilla man kan ju ändra sej oxå eller hur hi hi

Hawknestgrove
0

Absolut! JAg har ju så många järn i elden här inne på Fokus, så jag har fått sortera bort, helt enkelt.

[Cuyo]
0

Men det är väl oxå så här att många inte är hemma nu Gunilla så vi får väl flytta upp den här sajet lite senare när semestrar och folket har kommit tillbaka igen

Hej Cuyo

PS jag kommer att skriva lite om hur det gick när jag fick hjälp för mitt Alkoholberoende senare i den här tråden,ska bara hitta lite material om det först  Hej

Nore
0

Det är mycke starkt att våga gå ut o kolla på denna sidan, så ni som skriver debattinlägg¨är de tuffaste av oss allaCool

catfoot
0

Missbruk, Alkohol missbruk..Ja, jag har en del att skriva där..

Sista tiden min bror levde, så kämpade jag med myndigheter som inte ville se hans missbruk..Jag ville att dom skulle ta in han enl. lagen om LV..

Han har kanske levt idag om han fått hjälpen som han hade rätt till…Har idag inge tilltro till myndiheter som sägs hjälpa människor som är i stort behov av hjälp…Så lätt att blunda, då slipper dom det ansvaret..

Min bror avled  för 1,5 år sedan efter ett långt alkohomissbruk..Efterlämnade en minderårig son, som blev placerad hos mig…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Nore
0

#32. cattfot ditt brorsbarn hadde tur som kom till dej, istället för ett fosterhem med okända personer, så du har nog lite vingar på dina skuldrorGlad

catfoot
0

Ja, det må hända ett det sitter två väldigt brända vingar…Obestämd..Glad..Men inte kan jag flyga, ändå…Hur än gärna jag velat..

OT/Snyggt ....

[Cuyo]
0

Hej min vän Catfoot vi har ju diskuterat det här många gånger tidigare som du väl mins,och jag tycker du har varit enastående med att ställa upp på din bror,men som vi vet så hjälpte inte det den här gången tyvärr.

Men tack för att du ville vara med i den här tråden med ditt kunnande om det här vi pratar om nu,jag återkommer lite senare ska iväg till en person som inte mår så bra,han är en gravt alkoholist så jag får se vad jag kan hjälpa han med idag,och han har redan frågat mej kan du inte köpa en liten flaska,och där är svaret Nej Nej så vi för väl se om jag då är välkommen oj oj för den här spriten säger jag bara.

Hej Cuyo

[Cuyo]
0

Hej alla som är med i den här diskussionen om Alkoholen,jag sa ju att jag skulle berätta om hur jag fick hjälp för mitt missbruk när jag var som värst nere i den här skiten.  Först blev jag hänvisad till AA som vi har talat om här ,och där gick jag fyra gånger sen fick jag nog för där var ett evigt tjatade om hur jag blev Alkoholist och om mina föräldrar oxå hade dom problemen (och märk väl att jag var 62 år då ) . Så den här behandlingen passade inte mej,jag ville ju så gärna försöka att klara det här själv med hjälp av min fru förstås,men AA var inte det jag hade hoppas på och jag vet att dom gör ett mycket bra jobb,men det är ju inte säkert att det bassar alla och där var jag en av dom oj oj.    Nu tänkte jag att jag hade hört så mycket om Nordhemskliniken här i Göteborg där jag fick träffa min räddning och det var  Claes Sjöberg, känd alkoholläkare som har räddat många människor.  Jag började här med den behandlingen jag och min fru så gärna ville ha,och som jag inte fick hos AA så nu började en lång resa för en alkoholist, som ville få ett slut på det här livet och inte behöva tjuga för alla människor jag känner för så var det för mej då,men här började jag med en gång min behandling och gick hit varje dag med olika program som jag fick gå igenom,jag hade mycket bra kontant claes nästan varje dag så det här var den behandlingen jag ville ha märkte jag med en gång.  Och här gick jag i över ett år,jag såg många som kom och gick så man har pratat med många på den här resan oxå när det gäller AA och många av dom hade nog samma inställning som jag,att den här behandlingen var mycket bättre.    Ja som alla vet så är det här mycket jobbigt för många, som kanske inte har haft den hjälpen jag har haft och den viljan jag har haft och det måste man ha,för vill du inte själv då är det nog lite svårt att få hjälp oxå.  

Hej nu har jag berättat lite om mej själv o hoppas det finns fler som vågar säga lite själva hur det har varit för er när vi nu pratar om den här varan,så ordet är fritt jag ville iallfall berätta det här för kan det hjälpa någon med dom här problemen då är jag glad för det .                                Hej nu är jag klar hälsar Cuyo     

catfoot
0

Ja, nog är alkoholen att gift som bedövar hjärna å kropp..Nått att fly till när man inte orkar med världen därute, så som många missbrukare gör..Inget billigt alternativ, det kostar både plånbok å kropp..Det är fruktansvärt att stå på sidan om å sen sina anhöriga sakta ta sitt liv, att inte få hjälpen dom behöver, att själv vara maktlös inför denna sjukdom..Oj, va många tårar jag gråtit, inte för min egen del, utan för mina brorsöner å min brors barnbarn som han oxå har…Så mycket att leva för, men spriten är så stark å så kär vän, att den går före allt annat..Finns inget som lockar mer än en sup ur flaskan…

Några ord/Catfoot

OT/Snyggt ....

[Cuyo]
0

Hej jag säger det här av egen erfarenhet,man tyckte det här var gott när man kom hem och har jobbat hela veckan,att ta upp sin lilla påse som man hade köpt på systemet och ta sej en välbehövlig grogg som man var värd,och på den vägen var det för mej med mitt drickande ,för sen bara det rullade på det blev mer och mer så jag miste kontrollen på mej själv,frun sa alltid nu dricker du nog förmycket,ingen fara jag har kontroll på det redig som var var då.

Och det slutade med att jag efter många år av mitt drickande inte kunde sluta det blev mer och mer och till slut blev det varje dag i några år,tills kroppen sa att nu måste den få hjälp annars så dör den nu.

Och den hjälpen fick jag som nu har läst om,men vad som är svårt är inte det där med att dricka,det är att lägga av med det i tid innan man kommer ditt där jag var så tänk på det om ni är en vanedrickande människa på helgerna ett litet tips från en som vet hur jobbigt det kan bli annars.

Hej Cuyo

[Cuyo]
0

**Hej  jag är mycket glad att ni  hänger på här oxå för många av er vet vad det här handlar om,så häng på ni andra oxå om ni har något att berätta för jag tror många av er vet en hel del om det här,men ni tänker kanske som så vågar jag skriva om det i gruppen ,och då svarar jag er vågar jag öppna mej varför ska inte ni våga göra det,vi kan ju hoppas att det finns ungdomar som läser det här oxå och då tror jag dom kan kanske tänka till lite gran när det gäller spriten och dess följder i förståra mängder som det oxå gärna vill blad våra ungdomar oxå som vi kanske har läst om tyvärr.

PS Jag tror nu att jag har fått fram det budskapet jag har velat om det här om att vara en Alkoholist och sen bli en Nykter Alkoholist,det här har get mej mycket att få säga det här till er och hoppas ni inte själva ramlar in i det här hälvetet ,för det är som jag säger lätt att komma ditt men väldigt jobbigt att komma ur skiten när man väl är där,men gör inte som jag gjorde att vänta i nästan 10 år innan ni upptänkte att ni är en Alkoholist.

Hej jag tror jag inte ska skriva mer om det här i den här tråden,men jag kommer att ta upp lite av det här senare i så fall om ni inte har något emot det.

Och jag tackar för att jag har fått så många positiva svar på det här.

Hej Cuyo**

catfoot
0

Ja, vad det gäller missbruk, så kan det vara känsligt för många..Jag hade några tuffa år, just när min bror var som längst er i sitt missbruk..Bara för att jag fick ta hand om det han inte fixade, ja som sitt barn..Många känslor vallade under den tiden, å jag har så mycket jag skulle vilja skriva om, men det bara tröttar ut alla, å det vill jag inte..Så därför håller jag låg profil, å inte vill ösa min ilska å frustration över er…

/Catfoot

OT/Snyggt ....

[Cuyo]
0

Hej catfoot jag tror inte att det är någon som tröttnar på det,för det kan ju vara bra att höra hur andra har upplevt det här,för det är som jag säger ibland man blir aldrig för gammal att höra vad andra oxå tycker om det här.

Så kom du med det som du tycker är bra att ta upp i den här tråden Catfoot.

Hej Cuyo

Hawknestgrove
0

Ja ni har tunga ryggsäckar båda två. Och Cuyo, starkt att ta sig ur och du har en ängel till hustru, som stått vid din sida hela tiden. Du klarade dig i sista stund. Och visst, AA är nog bra för många, Länkarna är bra för många, men alla kan inte passa in i det mönstret.

Catfoot, du har itne haft det roligt, det vet vi ju… MEn du har ju tagit på dig en otorligt stor plikt och hoppas att det går bra!

catfoot
0

Tack…Ja, just nu känns det inte som jag vill ösa min frustration över er…Kanske jag behöver spara det tills jag håller på att spricka nån dag av allt som varit..Då kanske jag öppnar ventilen som jag nu har stängt…

Kan bara säga at livet är orättvist på många vis, men jag vill inte deppa ihop för det..Jag är frisk, å det räcker länge än..

Kram

OT/Snyggt ....

kerstinjo
0

Kom gärna in på www.beroenden.ifokus.se och berätta mer.

Kerstin 

catfoot
0

#44..Tack…kanske gör det när jag orkar öppna ventilen igen..

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

Ja du är en fantastisk person Catfoot.

KRam!

catfoot
0

#46..Tack…Skäms..Nja, vet väl inte det, bara en helt vanlig trist å grå människa, tyvärrObestämd…Kram

OT/Snyggt ....

[Cuyo]
0

Hej jag får väl oxå vara med och tacka för att vi fick så bra svar på den här troden inte ett ont ord har sagt vilket jag blev lite förvånad på,där ser man att det går bra att diskutera när man har viktiga saker att prata om och det tycker jag det här var.

Hej Cuyo

Hawknestgrove
0

Ja skönt med sunda åsikter. Då blir det trevligt!

[Cuyo]
0

Hej jag ser att det blev kanska tyst på den här tråden nu,men jag vet att vi har semester tider nu så jag kommer att puta upp den här inlägget lite senare då och då.

Hej Cuyo     Jag vill önska alla en trevlig semester i regnet oj oj

Hawknestgrove
0

Ja är det inte det ena så är det det andra. Stackare, som har industrisemesterr. De har minsann inte haft tur med vädret….