Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett22-ute-i-naturen
Läst 1940 ggr
[peter54]
0

Kopparödlor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Familjen var till Sala silvergruva idag och på väg från parkeringen hittade jag hela fem kopparödlor på bara några meter. Tre av dem var högdräktiga honor, som denna på bilden. jag har aldrig sett så många vuxna kopparödlor på ett ställe.

SwedenZoo
0

Vackra djur det där. När vi var i Kolmården förra gången såg vi också dessa fina djur. Dock kändes det som ett ovanligt inslag i djurparken.

Med Vänliga Hälsningar Rickard Sjödén

Hemsida: www.SwedenZoo.com Fotogalleri: Flickr.com

Bleenda
0

Dom är finare än man tror. Jag tog en macro bild en gång och dom är urtjusiga.

Kul att du fick se så många. Jag fick tag på en i går, men en liten och den hann smita innan jag hann lyfta upp den.

Hawknestgrove
0

ja jag gillar dem också. Vi har ganska många här hemma, de små stackarna de brukar tyvärr bli offer för gräsklipparen. Gråter

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

TinaNordberg
0

Det finns en hel del i mina trakter med, tyvärr de flesta överkörda på landsvägen.Gråter

Tina Nordberg medarbetare:

Fågelskådning i fokus

Svamp i fokus

isa
0

Kopparödlor är fina! Vacker bild du tog på den högdräktiga honan Peter54!

BitteS
0

Vilken vacker ödla. Tänk om du haft sån tur att du fått se ungarna. Hon ser väldigt tjock ut så det måste ju vara några stycken där innanför det glänsande skinnet.

[peter54]
0

#6 Det är inte så lätt att få se en sån nedkomst, de föder sina ungar i skymundan under någon gammal stubbe eller något liknande skydd. Någon gång har jag hittat fjolårsungar och då är de ungefär som en daggmask i storlek.

Hawknestgrove
0

Så gulligt… De nyfödda måste alltså se ut som bitar av elkabel, ungefär då?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....