Fågelfråga
Satt ute vid lilla dammen idag och snackade lite med änderna men det var en där som jag inte kände igen alls. Vad äro detta för pippi?
Och om svaret finns på sajten så ber jag om ursäkt men jag vet inte vad jag ska söka på :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Blåvingad årta ser det ut som.
Tina Nordberg medarbetare:
Fågelskådning i fokus
Svamp i fokus
Det tror inte jag att det är. Min gissning är att det är en ungfågel av mandarinand.
Den var helt bedårande :) Jag fick både en och två andkompisar igår, jag upphör aldrig att förvånas hur orädda dom faktiskt är :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
ja huvudet påminner om mandarinand…..KAn de para sig med vanliga?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#5 Det är säkert möjligt att de kan hybridisera, oklart dock om de ligger såpass nära varandra att avkomman blir fertil.

Ja självklart, en mandarinandshona är det ju. Man ska inte ha för bråttom o svara. Hanen är bland det vackraste i andvärlden.
Tina Nordberg medarbetare:
Fågelskådning i fokus
Svamp i fokus
Åh, ser flickorna ut så?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

japp. Ung mandarinand.
Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus
ja, mandarin killarna/männen är flotta.
aldrig sett tidigare. roligt att lära sig nytt =)

..