Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett: 28-övrigt
Läst 5397 ggr
Alexej
0

Kattpolisen.ifokus!

Det finns över 100 000 hemlösa katter i Sverige. Många av de har haft ett hem. Men om en katt rymmer är chansen minimal att en kattägaren få tillbaka sin katt framförallt när katten inte är ID-märkt.

Vi på Hittekatter har lite i smyg planerat en ny sajt  - Kattpolisen.ifokus.

100 000 hemlösa katter i Sverige, 100 000 ensamma katter som kämpar för sitt överlevande. En kamp mot svält, kylan och sjukdomar.

Men många av dessa katter har haft ett hem och en ägare.

På Hittekatter har vi fått så många nödrop från förtvivlade kattägare som söker sin katt och inte vet vad de ska göra. Möjligheter är stora och samtidigt ofta resultatslösa.

Nästan alla katthem har idag sina egna efterlyssningssidor och det finns möjligheter att annonsera på olika kattsajter. Men vi saknade en möjlighet där en bortsprungen katt kan sökas över ett större område. Ett katthem har sällan möjligheter att leta ägare till en icke ID-märkt katt. Så en upphittat katt kan förmedlas vidare redan efter 2 veckor i karantän.

Katthem/polisen/privata upphittare vet inte hur och var de kan hitta en ägare till katten.

Samtidigt blockerar en upphittat katt med okänd ägare plats för en katt som verkligen inte har haft ett hem.

Under tiden på Hittekatter växte allmer idén att Starta en sajt där alla kan annonsera efter sin bortsprungna katt (eller annat djur) och där förhoppningsvis alla katthem och privata upphittare kan leta efter en ägare.

Men en kattsöksajt kan bara fungera när alla partner samarbetar och om sajten är känd för alla.

Snälla, alla ni som skriver blogg eller på andra kattsajter.

Gör reklam överallt för Kattpolisen!

Bara så kan vi hjälpa att bortsprungna katter kan hitta hem igen.

PS. Till alla som har annonserad sin bortsprungna katt på Hittekattekatter. Vi har lagt era annonser på Kattpolisen och kommer att ta bort tråden "Bortsprungna katter" på Hittekatter.

Kattpolisen.ifokus!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

Jättebra! Alla ni, som kanske ser annons i lokalpressen, lägg in det  på Kattpolisen! Eller om ni får veta om en katt som ser ut att vara bortsprungen!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hawknestgrove
0

Putt!

[Cuyo]
0

Hej Alxeandra och Gunilla ja det här var väl igen dom ide om det nu kommer till hjälp för alla katter som man tror är 100.000 tusen kattersom är hemlösa,och det är det nog säkert men jag tror att det nog är dubbelt upp om man nu ska ta med alla katter som springer lösa på landsbygden oj oj,men kan man hjälpa 100.000 så är ju det bra till att börja med är väl bäst att tillägga.

Men ok jag ställer upp med lite reklam om det här,jag börjar att lägga in det på min kattsida i min grupp och kommer oxå att sprida det här vidare.

Hej Cuyo som tycker det här var ett mycket bra initiativ vem det nu är som har kommit med det här.

Hawknestgrove
0

Tack! Ja ju fler som får veta, desto bättre! Den sidan är till för att även polisen kan gå in och kolla. Så den är upplagd så, att har du hittat en katt, så skriver du om den på repektive geografisk plats. Smart va?

Alexej
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har fixat en banner nu:

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

Tack! Ska försöka lägga in den på vår hemsida!

Hawknestgrove
0

Alexej, har gjort en liten post här, som heter mitt djur är bortsprunget! Då kan man även länka till dig!

MissGreen
0

skall ske. underbart med engagemang.

Hawknestgrove
0

ja och kom ihågKAttpolisen!