Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett24-svenska-vilda-djur
Läst 4290 ggr
Branneli
0

Massor av flugor...

…finns i vårt hus. Jag har knappt sett några under sommaren. Men nu…..sovrummet, toaletten….

Hur har du det med flugorna ??

heliotropes
0

Ps. Du har inte glömt något äggläggningsvänligt i huset? jag har själv råkat ut för det en gång i år..herre*j* vad flugor det kom fram. Jag tror att det kom ifrån en avglömd soppåse som har stått länge utan att ha luktat.

Eva // medarbetare på Perser

Branneli
0

Hade det varit i tonåringarnas rum………fniss….för där finns det gottigotti för smådjur.

Men….jag får kolla i hörn & vrår…..Obestämd

heliotropes
0

Skrattande Jag vet ju inte helt säkert orsaken, men jag vet att en påse hade stått lite för länge, så jag är nog endå ganska säker,Cool när den var borta och säkert ett par hundra flugsmällar senare var de borta..puh!!

Branneli
0

….hahaha….Tyst…kan inte låta bli…..Skrattande

heliotropes
0

Haha! Lycka till med din egna flugjakt…tur att det inte behövs licens.OskyldigSkrattande

Branneli
0

Schhhhhh, inte så högt…nån kan tjuvlyssna & lägga detta som förslag….man vet ALDRIG…..Oskyldig

Hawknestgrove
0

Det är inte de där vidriga vindsflugorna? Bor du i ett gammalt  hus på landet? då får du de äckliga flugorna, de är lite större än vanliga flugor och väldigt närgångna. D ekommer in i huset i horder på hösten och ska ut i samma mängd på våren. HA tålamod. De kryper in i skrymslen under vintern och kommer inte fram sen. Du kan ha de hur rent och fint som helst det hjälper inte.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Branneli
0

Vi bor i ett hus som är byggt i början av 30-talet, i stan. Flugorna är normalstora, men många !!

Kan bero på att vi har fönster öppna…i vissa rum…kanske…Obestämd.

Maria
0

Jag har inte märkt av några flugor.

/Maria

Branneli
0

#9…näää..de är ju här….Oskyldig…fniss……Flört

Maria
0

#10 Haha, ja uppenbarligen.

/Maria

Branneli
0

Mmmmmmmm

Hawknestgrove
0

ja men är de verkligen normalstora? ÄR det kanske inte liiiite större än vanliga? JA gammalt hus, då trivs de. MEn de försviner så fort det blir riktit kalllt

Branneli
0

Helt jättevanliga husflugor, blir du mycket besviken……Obestämd…..fniss Flört

Hawknestgrove
0

Ja faktiskt. För vi har ju de där vindsflugorna. De är  lite halvstora. OCh äckligt närgångna.

Branneli
0

Ska se om jag kan hitta EN som är lite större än de andra Obestämd…..då återkommer jag !!

Jag vill ju inte  lämna dej i besvikelse Rynkar på näsan…..hrmm….fniss…

Taxelina
0

Vi har också hemskt mycket flugor. Vi går bara och väntar på att frosten ska komma så dom försvinner. Grannarna runt omkring har samma problem.

Misstänker att det är för att det fortfarande är så pass varmt ute och at dom då forfarande håller på och kläcker.

Ingen ide att städa målningen förrän dom är borta.

[peter54]
0

Vi har dem också. De är av samma storlek som en vanlig husfluga (inte den större modellen), men de är inte trekantiga i viloläge som de vanliga flugorna. De här lägger vingarna parallellt med kroppen så att de mer liknar en "blinning", regnbroms i siluetten.

Jag håller på med ett bygge i sovrummet. har dragit upp ett stort hål i sovrumsväggen för att inreda garderober i kattvindsutrymmet.

När jag hade hållit uppe några dagar och kom in i rummet var där säkert hundra flugor, de flesta döda på fönsterbrädan.

Hawknestgrove
0

ja här har vi de där lite, lite större. De är feta liksom…. Uäck….