Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett07-faunan-alla-våra-djur
Läst 2164 ggr
Moonwing
0

Vad är detta?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad för djur är detta?Här finns ej några människor,eller barn…endast vildmark!

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

/ Wingen

Hawknestgrove
0

ja du……jag vet inet jag heller!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

catfoot
0

Ingen aning…Hoppas nån vet..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Sehvrin
0

Har inte jättestorkoll på det där med spår och det är lite svårt att se spåret på bilden, men jag skulle gissa på grävling.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

[peter54]
0

Ja det är min gissning också. Grävlingar har en spårprofil som i lite diffust skick kan likna ett litet människospår.

Hawknestgrove
0

ja tittar man på deras små fossingar, så stämmer det överens….

Moonwing
0

Nej,Grävling är det inte,..tyvärr! (är jägare själv) -så tror mig ha rätt stor koll på vilka grävlingar som "huserar",..Flört..hemma hos mig..

-bor väldigt avsides,och vet tom när de har sina "familjegräl",he,he..något som kan låta rätt kusligt, för en som ej hört det!

Mao "vill jag inte tro",att det är något "onaturligt",men har gått i min skog i 50 år så,nä..jag tror ej!! ..det är något "grävlings-fetto"-men tack för era svar!Skrattande

/Moonwing

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

/ Wingen

Hawknestgrove
0

Vet inte var du bor, men björn?Nä för litet. Järv då?

Elshira
0

Jag är inte så jätte kunnig, men jag skulle gissa på Järv

Hakuna matata!

Moonwing
0

Hmm,det skulle jag kunna köpa-har inte sett någon,men vi har en Mård(hund) ..som egentligen ej finns på vår breddgrad (Småländska Höglandet) annars.

Vi har haft Björn -besök vi millenieskiftet,som rev en häst. Den sköts i uppvidingen-området. vi har även en Lo,och finns det en..finns säkert en till..

Rovdjuren sprids ju och det är ju posetivt,vi får väl bara enhälligt bestämma oss om vår fauna ,vill vi tex ha gris-måste vi ju tillåta björn..tycker jag.

Jag tror det är en omöjlig uppgift för en Jägar-kår att hålla beståndet av gris nere tex,om man ej tillåter de rov som normalt tar dem.

Dessutom behöver vi ju Rovfåglar tex,för de mindre skadedjuren.

Räven har ju heller ingen naturlig fiende sas hos oss f.t .-och kan ju behöva lite konkurrens.

/MoonwingFlört

/ Wingen